marți, 23 februarie 2021

Vitezometru GPS

    Dupa ce m-am familiarizat cu receptorul GPS model NEO-6M (vedeti articolul precedent), am adaptat un program pentru a avea un vitezometru cu indicatii de ora si pozitie.

   Schema este aceeasi ca a ceasului GPS, prezentata in articolul precedent
iar programul folosit este GPS_speedometer.ino.
   Cand viteza este mica, sub 10km/h, in dreapta apaare mesajul "viteza" si "km/h", iar caracterele vitezei sunt mari (am pus in articolul precedent link-uri).
   Am pus initial, montajul in bord, pentru a compara viteza cu cea a vitezometrului masinii:
apoi in locul telefonului si am comparat valorile cu ale unei navigatii, rezultatele fiind foarte bune.

   Cu ocazia testelor, am facut si cateva filmulete, dar in unele nu se vad bine indicatiile de pe afisaj
PS: Informatiile sunt receptionate de la satelitii GPS la 2-3 minute de la alimentarea montajului, asa ca in cel mai fericit caz aveti informatii despre ora. De asemenea, am observat ca numarul satelitilor de la care receptioneaza receptorul semnal nu este indicata uneori sau este indicata incorect.

3 comentarii:

  1. cat ar costa un modul ca acesta? se poate adapta pentru un trike custom? as dori daca se poate un raspuns la 0746544384 whatsapp sau apel... Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca idee, costurile sunt cele ale modulelor.. plus timpul pirdut pebtru conceptie schema si program... sistemyl functioneaza pe orice sistem miscatir, daca e sub cerul liber, sa poata prelua informatii GPS... pentru a fi montat pe masina sau ceva custom, mai trebuie un stabilizatir de de 5V si o carcasa... o sa ma gandesc la un pret si te contactez

      Ștergere
  2. înainte de asta, vă salut. sper sa ramai sanatos si bine. pentru proiectul fratelui meu imi place foarte mult si ii dau cu degetul mare. foarte bun. Extraordinar. si am permisiunea sa fac si eu. acelasi proiect ca al tau. Dacă pot da o sugestie, ar fi mai bine dacă acestui proiect i s-a adăugat un modul de memorie. pentru stocarea datelor.
    +6282335021737

    RăspundețiȘtergere