miercuri, 10 februarie 2021

Arduino pentru incepatori

    Deoarece sunt multe proiecte, mai simple sau mai complexe, cu placile de dezvoltare Arduino, un neinitiat poate sa se sperie... am cautat un tutorial pentru incepatori, dar nu am gasit, asa ca voi face eu unul.

     Sa zicem ca nu ati luat o placa Arduino Uno, ci una Arduino Nano... modul de functionare este similar.

     Daca alimentati dintr-o mufa USB de la PC sau laptop, pe placa este un led aprins, care indica alimentarea placii, iar unul va clipi  odate pe secunda. Dupa cum se constata, ledul ce se aprinde cu intermitenta este cel conectat la pinul digital numit D13, printr-o rezistenta la masa.

   Dupa ce vom capata un pic de experienta, vom realiza montaje pe breadboard

   Urmatorul pas important este descarcarea programului ce ne ajuta la scrierea si incarcarea programelor in placa de dezvoltare Arduino.
    Eu folosesc programul Arduino IDE 1.8.12, 
care se poate descarca de  AICI !
    Bun, dupa instalarea programului, avand placa conectata, trebuie sa fim siguri ca s-a instalat driver-ul interfetei USB, care, in cazul acestei placi este un CH340:
   Daca am rezolvat acest pas, vom alege placa Arduin Nano
cu portul activ
alegem versiunea cu "old bootloader"
observand in coltul din dreapta jos informatiile
    Daca ati reusit sa urmati acesti pasi cu rezultate similare (clar va fi alt port), putem trece la modificarea programului BLINK, care se gaseste la exemplele venite cu programul Arduino IDE:
    In prima faza, nu vor urmari structura programelor (sketch-urilor) Arduino, ci vom modifica o valoare dintr-o linie, si anume delay(1000); care inseamna o pauza de 1 secunda (1000ms)
acasta linie este pusa dupa aprinderea ledului, care este, in programul original delay(1000), iar noi o vom modifica in delay(100), adica o intrarziere de 0,1secunde
   Deoarece am scos doar un zero, nu ar trebui sa fie probleme, dar vom verifica oricum, prin compilarea programului
care ar trebui sa se termine cu mesajul
   Urmeaza incarcarea programului in placa Arduino Nano
care se incheie cu mesajul
   Dupa ce ati trecut prin acesti pasi cu succes, puteti incerca si alte variante de programe, cu efecte de stingere/aprindere ale ledului de la D13, acestea se gasesc pe canalul meu de Github, la adresa https://github.com/tehniq3/blink 

    Pentru cei care sunt obisnuiti sa reproduca experimentele din filmulete, am facut si eu unul:

2 comentarii:

  1. Salut, am nevoie de ajutor cu un program arduino. Pot gasi undeva numarul tau de telefon sa putem vorbi? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, scrue-mi pe mail si, in functie de subiect, vedem cum continuam discutia: nicu.florica @ gmail punct com

      Ștergere