vineri, 16 aprilie 2021

Ceas NTP pe afisaj P5 RGB 64x32 cu ESP32

   Am intrat in posesia unui afisaj P5 cu leduri multicolore (RGB) si rezolutia de 64x32 leduri, ce are o interfata HUB75


si am zis sa il folosesc la un proiect interesant si primul vnit in minte a fost (evident 😇) un ceas, cu preluare ora de pe net (server NTP) si ulterior sa preia si date meteo de la un server dedicat, de exemplu OpenWeatherMap.

    Am ales sa testez cu un ESP32, deoarece am discutat si cu cu Seby, avand in vedere ca are mai multi pini, putere de calcul mare, etc. fata de ESP8266, cel folosit uzual.

    Din pacate, am avut rezultate multumitoare doar cu libraria NeoCat/ESP32-P3RGB64x32MatrixPanel.

   Dupa cum se prezinta si acolo, modul de legare e simplu:

   Am incarcat exemplul NTPClock 
si am obtinut un ceas:
   Am facut mici modificari in program, pentru a arata in limba romana numele zilelor si in formanul obisnuit (zi / luna / an), obtinand

   Programul modificat de mine este NTPclock_P3RGB64x32MatrixPanel.ino si, ca si in programul original, arata IP-ul alogat de router prin Wi-Fi
   In repaus, cu afisajul stins, la 5V, consuma cca 100-110mA, iar cu prezentarea ceasului cca 0,8-1,0A, dar intensitatea luminoasa este deranjanta, asa ca am pus o coala de hartie peste.

   Am facut si 2 filmulete:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu