vineri, 16 aprilie 2021

Ceas NTP cu tranzitii animate si date meteo pe afisaj P5 RGB 64x32 cu ESP8266

    Dupa realizarea de test a ceasului NTP pe afisaj P5 RGB 64x32 cu ESP32, am trecut la testarea ceasului prezentat in articolul Morphing Digital Clock,

   Acest ceas foloseste libraria PxMatrix si tinad cont ca am avut probleme cu ESP32 si librariile, am zis sa reproduc intai proiectul cu ESP8266 si ulterior sa trec la ESP32. Bine am facut, pentru ca exemplele din librarie erau afisate, dar ceasul propriu-zis din articol nu. Citind prin discutiile librariei, am gasit ca el functioneaza cu o versiune mai veche a librariei PxMatrix, si anume versiunea 1.3.0

   Modul de conectare e mai deosebit in cazul folosirii librariei PxMatrix, dupa cum se vede in articolul RGB LED Matrix with an ESP8266
sau in articolul Morphing Digital Clock
mie montajul de test, de astazi (ca ma avut si ieri un montaj de test) arata asa
   Incarcand programul de la hwiguna / HariFun_166_Morphing_Clock 
am obtinut si eu aceeasi animatie de ceas
   Am trecut la ceasul modificat, care are programul la github.com/lmirel/MorphingClockRemix. Este o versiune imbunatatita:  ora obtinuta de pe un server NTP (ca si la versiunea intiala) si date meteo de la serverul openweathermap.org
   Rezultatul este similar:

doar ca eu am vrut sa fac modificari.
   Pe ecran, in mijloc este ceasul cu tanzitii animate ale segmentelor. In stanga sus e temperatura curenta, in coltul din stanga jos este temperatura minima, oar in dreapta jos cea maxima. In mijlloc-stanga sus este starea atmosferica (senin, innorat, ploaie, zapada, etc), in mijloc-dreapta sus umiditatea relativa a aerului si in dreapta sus este presiunea in mPa.
   Prima data, am modifcat sa fie presiune in mmHg (milimetri coloana de mercur), apoi am pus niste temperaturi extreme fixe, negative si din 2 cifre, adaugang si litera C pentru a stii ca e vorba de grade Celsius, am schimbat sa am ora scrisa mai scurt, adica in loc de 2021 sa apara 21, pentru a incape toate informatiile. In partea de sus, am mutat informatiile despre vreme sau icoanele mai in dreapta, asa ca afisez alternativ 3 secunde presiunea si 3 secunde umiditatea relativa din aer.
   Am revenit la valorile preluate de pe net (la 20 minute odata, nu la 5 ca in remix) si am "rotunjit" cifrele si literele mici
   Diverse poze din timpul testelor:

   Am facut si 2 filmulete, din care se vede mai usor modul de prezentare:
P.S: Momentan, testele cu ESP32 nu au reusit cu libraria PxMatrix, asa ca am revenit la ESP8266, ce a fost montat pe un minibreadboard. Cu ocazia aceasta, am testat si programele de la witnessmenow/LED-Matrix-Display-Examples
PS2: Uitasem de programul modificat de mine, acesta se gaseste AICI !
18.4.2021
   Am mai facut 2 filmulete:

6 comentarii:

  1. Salut. Ai avut probleme cu ramanerea in urma a ceasului cu o ora sau chiar doua?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, dar programul e facut sa citeasca la secunda un server NTP, deci trebuie sa aiba wifi permanent...da un reset la router

      Ștergere
    2. Problema se discuta pe instructables. Asa la-ai programat sa citeasca la secunda? Nu e prea des? Pentru ca originalul se sincronizeaza la o ora, aici e si problema. Cineva l-a programat sa citeasca la 1.5 ore si ramane la un moment dat cu 1.5 ore in urma. De asta ma interesa ce modificari ai facut de nu ai probleme.

      Ștergere
    3. eu doar am adaptat "remix"-ul lui lmirel si am adaugat alt mod de afisare adaugand si alte informatoi... eu sunt multumit de cum merge... nu am timp sa "sap" prea mult... cand ceva merge bine, nu il strici, parerea mea

      Ștergere
  2. Hi sir Nicu Florica I am trying to compile the software for the morphing clock but I have a lot of errors in ArduinoJson. the software asks to migrate from version 5 to 6. I entered the ArduinoJson website and followed it step by step but it continues with
    mistake.
    thank you from Brazil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In this article is a printscreen with version used for this project.. Json is 5.13...

      Ștergere