duminică, 5 aprilie 2020

Ceas animat complex cu date de pe net

   Am testat o varianta foarte interesanta de ceas cu text deplasabil, care are si posibilitate de configurare de o pagina web locala, dar are si fisiere pentru a putea realiza o carcasa la imprimanta 3D, dupa realizarea acesteia.
   Proiectul de care ziceam se gaseste la adresa https://www.thingiverse.com/thing:2867294, iar partea de program, destul de stufos, este la https://github.com/Qrome/marquee-scroller.
   Eu am facut mici modificari, in sensul de a adauga simbolul de grad, am lasat viteza vantului in km/h, iar presiunea in mmHg (milimetri coloana de mercur), nu am activat partea de stiri, de curs Bitcoin.
   Programul modificat de mine este marquee1 (el are mai mute fisiere), iar detalii cu ce librarii sunt necesare se gasesc pe canalul Github original.
   Schema este foarte simpla:
   Programul are implementata metoda de configurare a retelei Wi-Fi cu libraria <WiFiManager.h> --> https://github.com/tzapu/WiFiManager, pe care am prezentat-o in articolul Configurare usoara conectare la retea Wi-Fi pentru microcontrolerele ESP8266/ESP32.
   Dupa ce placa se conecteaza la retea, vedem IP-ul alocat de router asa ca intr-oduce adresa intr-un browser, ca in cazul meu 192.168.1.108 si vedem:
care au ditamai meniul
   Putem aprinde sau stinge afisajul:
    Din meniul de configurare, putem seta
   Eu nu am folosit partile urmatoare, de exemplu, la stiri se poate selecta APikey-ul si canalul de stiri:
   Se poate configura legatura cu OctoPrint (aplicatie pentru imprimanta 3D):
   Se poate afla cursul BitCoin:

si alte facilitati: sa reimprospatezi manual datele, sa stergi setarile, sa stergi setarile retelei wifi si sa reincarci un alt program (banuiesc ca pe wifi) un fisier bin la "Firmware Update".
    Am testat incarcarea prin wi-fi (OTA - detalii se gasesc in articolul de la https://randomnerdtutorials.com/esp8266-ota-updates-with-arduino-ide-over-the-air/) , deoarece am observat ca apare ca "PORT" adresa alocata ceasului 192.168.1.108:

06.04.2021
    Am facut si 2 filmulete, deoarece e mult mai usor sa intelegeti cat de complex ceasul:
- cu comentarii in limba romana

- cu comentarii in limba engleza
    Pentru filmuletele de mai sus am folosit programul marquee1b, care este compus din mai multe fisiere, ce trebuie descarcate pe hard-ul local ...

7 comentarii:

  1. Hristos a Înviat! Se poate inlocui d1 cu node mcu v3 fara modificari majore? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur, cred ca a aceeasi configuratie a pinilor, ma refer la corespondenta pin arduino din soft cu GPIO fizic

      Ștergere
    2. Multumesc. asa este dar acum ma bate city id-ul......

      Ștergere
    3. nu stiu ce e eroarea 401.. sigur mai scrie si alte mesaje.. trimiteti-mi mailul si va dau librariile folosite de mine

      Ștergere
  2. am scris un articol cum se configureaza datele de la opemweathermsp.org.. intrati pe ditevsi cautati orasul (localitatea) si apoi gaditi in zona de adresa un numar

    RăspundețiȘtergere