sâmbătă, 11 aprilie 2020

Indicare timp pana la un eveniment

 
  Acest sistem de indicare a timpului ramas pentru un anumit eveniment are o utilitate clara pentru moment, aceea de a indica tampul ramas pana la iesirea puilor de gaina puse la "clocitoare", cum este cea prezentata in articolul Sistem de automatizare incubator oua. Trebuie sa implementez functionarea numaratorii inverse si in cazul caderi alimentarii.
   Schema de test pentru a vedea cum se afiseaza de corect numarele zilelor, orelor minutelor si secundelor ramase.
   Programul scris de mine este timeremaining_test.ino si pe ecranul de monitorizare seriala vedem daca apasam butonul de START
iar daca se apasa STOP:
    Am facut 2 filmulete, din care s vede cum apare timpul ramas in ecranul de monitorizare seriala:
- cu comentariu in romana

- cu comentariu in engleza

   Am adaptat programul pentru a putea prezenta datele pe un display 1602 cu interfata i2c cum e folosit si la incubator acesta devenind timeremaining_test1.ino iar schema se modifica un pic:

   Dupa ce am vazut in mare cum ar trebui sa afisez, am adaugat un modul de timp real (RTC) cu DS3231 dar merge fara nici o modificare cu DS1307, schema devenind
  Prima versiune a programului arata informatia ca mai sus, aceasta versiune este timeremaining1.ino.
  Am facut 2 filmulete, in care se vede cum se afiseaza informatia:
- in romana:

- in engleza:

   Deoarece contorizarea secundelor necesita variabile mari, pentru ca o zi in secunde inseamna 86.400 secunde, iar 21 zile are 1.814.400 secunde, am schimbat sa contorizez din minut in minut, o zi are 1.440 minute, iar 21 zile au 30.240 minute. Programul rescris este timeremaining1a.ino.
   Pentru a nu fi statica imaginea am o mica animatie, dupa cum se vede si in filmuletele:
- cu comentariu in romana
- cu comentariu in engleza

Un comentariu:

  1. Va salut Dl Nicu si totodata va multumesc pt actualizarea acestui proiect destul de delicat.
    Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere