vineri, 25 octombrie 2019

Configurare usoara conectare la retea Wi-Fi pentru microcontrolerele ESP8266/ESP32

   Desi aflasem de libraria WiFiManager acum un an sau doi, chiar am testat-o cu rezultate foarte bune, am uitat de ea, cu trecerea timpului, asa ca, dupa ce am mai discutat si cu Vlad, a ramas sa pun, cat mai repede posibil, un articol sa fie informatia salvata.
   Libraria este scrisa de un roman de-al nostru, (dupa nume) tzapu, care are si site-ul Playing with Bits and Bytes.
   In documentatia aferenta se indica cum se poate instala, fie clasic, prin descarcare librarie, cum e indicat si in articolul WiFiManager with ESP8266 – Autoconnect, Custom Parameter and Manage your SSID and Password de pe site-ul https://randomnerdtutorials.com/
sau prin instalarea dupa nume
    Pentru a folosi la un proiect deja testat, am modificat programul pentru sistemul de Vizualizare parametrii panou solar pe server Thingspeak de la placa cu ESP8266.
    In mare se adauga cateva linii in partea de configurare si in setup
dupa cum se vede mai bine in programul propriu-zis numit vaw_rx_wifimanager.ino.
    In mare, in dupa incarcarea programului meu sau a exemplului librariei numit Autoconect;
vedem in ecranul de monitorizare seriala urmatoarele:
si daca ne uitam la telefon la retele Wi-fi vom gasi
si ne vom conecta la reteaua creata de ESP8266
apoi scrie reteaua noastra si parola acesteia
iar in ecranul de monitorizare seriala vom vedea:
si dupa resetare
    Programul va rula apoi normal, doar daca in cazul in care se pierde legatura cu reteaua si este este disponibila alta se poate relua procedura de conectare.
    Pentru exemplificare, am oprit router-ul secundar cu retea bbk2, ramanand cel principal cu reteaua bbk:
   Putem reface configurarea, prin stergerea configurarilor existente, prin activarea liniei
incarcarea programului, apoi comentarea liniei si reincarcarea programului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu