sâmbătă, 28 martie 2020

Termometru cu banda de leduri adresabile

   Un nou proiect l-am realizat astazi, impreuna cu Mihai Brindusoiu, dupa cum zice si titlul, este un termometru cu indicatie cu banda de leduri adresabile (WS2812).
   Mihai are o banda cu 31 leduri, asa ca am realizat un termometru de camera pentru temperaturi de la +10..+400C. Ulterior, vom face unu cu 60 leduri pentru temperaturi de -10..+500C sau -15..+450C.
   Senzorul de temperatura este un DS18B20 pus pe rezolutia de 9 biti pentru a reduce timpul de achizitie si a nu se observa intreruperea fluxului luminos.
   Am testat acum ceva timp partea cu Benzi de leduri multicolore cu control independent pentru fiecare led
    Deoarece sunt multe leduri, banda trebuie alimentata din sursa separata de 5V si minim 2A, nu din USB, cum prezentasem in articolul mentionat mai sus
   Schema de conectare este simpla, avem senzorul DS18B20 la pinul D4, iar banda la D5.
   In program (WS2812_thermometer0.ino), am ales ca banda sa se aprinda progresiv, cate un led pentru un grad Celsius, impunand culorile:
- albastru pana la +100C
- alb la +150C
- bleo la +200C
- verde la la +250C
- galben la +300C
- rosu la +350C
- mov de la +400C
intre aceste praguri, culoarea se calculeaza, fiind una intermediara intre cele 2 limite.
   Mihai mi-a trimis cateva poze la diferite temperaturi, din care am selectat cateva:
- la +230C
- la +260C
- la +280C
- la +390C
   Mihai a facut si un filmulet, cu o versiune ce avea un mic bug la culoarea ce depasea temperatura maxima, dar in mare se vede functionarea:

29.03.2020
   Mihai a dorit alte culori si fara trecere progresiva intre culori, asa ca am modificat programul, acesta devenind WS2812_thermometer1.ino avand culorile:
- alb pana la +200C
- albastru de la +200C pana la +250C
- verde de la +250C pana la +300C
- rosu peste +300C.
   Deoarece Mihai a testat mai mult timp, a constatat ca noaptea e deranjanta intensitatea luminoasa, asa ca am adaugat un divizor rezistiv format dintr-o fotorezistenta si o rezistenta de 10k.
    In mare, la program, am adaugat in parte de definire
si in programul principal
   
inante de comanda culorilor
   Programul pentru versiunea mea este WS2812_LDR_thermometer0.ino, iar pentru versiunea de culori aleasa de Mihai este WS2812_LDR_thermometer1.ino.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu