vineri, 20 martie 2020

Radio AM / FM (RDS) cu TEF6686 si STM32F103

   In articolele Radio cu TEF6686 si Radio cu TEF6686 si STM32F103 am tetsat doar pardea de FM, de data asta am adaugat un buton (fara retinere), care selecteza banda, exact ca un radio auto, deoarece TEF6686, chiar asta este, un tuner radio folosit in navigatii si radio auto.
   Selectia de face in ordinea FM1/FM2/FM3/MW/LW/SW prin apasarea butonului BAND din schema de mai jos:
   Eu am tetat doar cu STM32F103, dar ar trebui sa ruleze fara probleme pe Arduino Mega sau Mega 2560 Pro (versiunea mai mica), doar se schimba pinii alocati butoanelor.
  Programul folosit este TEF6686_1602i2c_v6beta si modul de instalare a fost prezentat in articolul precedent, trebuie sa tineti cond si de schimbarea librariei Wire cum am prezentat in articolul Functionare corecta comunicatie pe i2c la placile de dezvoltare cu STM32F103.
   Prezentarea informatiei in diferite benzi:
- FM1
- FM2
- FM3
- MW
- LW
- SW
   Pe partea de AM am reusit sa prind doar pe banda de unde medii MW postul Radio Oltenia Craiova pe 1314kHz si asta dupa ce am schimbat sursa de alimentare (pana si lampa cu lupa foloseste sursa in comutatie). Ca si in cazul experimentelor anterioare, antena mea este un fir de jumata de metru.
   Nu am fost multumit de rezultatedele de pe AM, dar, pentru moment, pana nu il mut pe un cablaj/cutie nu pot face teste edificatoare in privint performantelor, dar am incredere ca e un produs de calitate.
   Au ramas implementate functiile de cautare automata post radio (inainte/inapoi), reglaj manual frecventa (crestere/scadere cu pas de 0,1MHz pe FM si 9kHz pe AM) si reglaj volum (crestere/scadere cu pas de 4dB).
   Am realizat 2 filmulete cu acest radio:
Radio AM/FM RDS cu TEF6686 si STM32F103
AM/FM RDS radio with TEF6686 and STM32F103


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu