sâmbătă, 21 mai 2022

Transformarea unui locomotive analogice intr-una digitala (2)

    Dupa ce am vazut cum functioneaza o locomotiva digitala, am zis sa transform "monstrul" in ceva prietenos, in sensul de a adauga lunimi si decodorul in interiorul carcasei locomotivei.

   Primul pas a fost cel in care am adaugat lumini (fizic). In prima faza, am vrut sa pun un led bicolor alb/rosu in fata si unul in spate, dar existand deja cate 2 gauri in fata si 2 in spate, am schimbat strategia.

punand 4 leduri bicolore cu anod comun (alb/rosu)
Testarea celor 2 leduri bicolore
prin alimentareacu 15V:
- alb
- rosu
apoi am conectat si ledurile de partea dreapta:
si am testat:
- alb
- rosu:
   Schema a ce am facut este:
 
   Concret, aceasta schema se va conectat la decodor astfel (schema gasita in articolul de la http://www.klaus-dieter-frohn.de/digital/nem652.htm)
  Am facut si 2 filmulete scurte:

29.05.2021
   Schema poate fi redusa la doar 4 rezistente, cum am prezentat si in articolul Sistem automat de iluminare alb/rosu functie de sens de deplasare locomotiva analogica (2) 
   Noul meu coleg de birou, Virgil, a recablat firele pentru sistemul cu 4 leduri bicolore cu anod comun si doar 4 rezistente in carcasa de locomotiva micuta:
respectiv a cablat toata instalatia cu decodorul NEM652 (inclusiv un conector mama) pentru motor si doar luminile fata/spate:
2.6.2022
   Am realizat 2 filmulete cu noul circuit de lumini:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu