duminică, 22 mai 2022

Sistem automat de iluminare alb/rosu functie de sens de deplasare locomotiva analogica (2)

     Pregatind o veche locomotiva analogica sa devina digitala, am adaugat acesteia un sistem cu 4 leduri bicolore (alb-rosu) cu anod comun si 8 rezistente pentru a avea 2 leduri aprinse in alb (in fata) si 2 aprinse in rosu (in spate) cand se face deplasarea in fata, respectiv 2 leduri aprinse in rosu (in fata) si 2 aprinse in alb (in spate), cand se face deplasarea in spate... lucrarea nu este finalizata, dar sistemul are 3 fire, unul albastru, pentru un plus comun, un fir alb pentru aprinderea luminilor corespunzatoare deplasarii in fata si unul rosu pentru aprinderea luminilor corespunzatoare deplasarii in spate. Acest sistem  fost descris in articolul Transformarea unui locomotive analogice intr-una digitala (2).

   Intr-un articol trecut am conceput si testat un sistem cu led bicolor (alb-rosu) cu anod comun pentru a fi folosit la o locomotiva analogica (am reinventat roata, ca nu am cautat destul de atent pe net)
    Deoarece spatul liber, la locomotiva pe care o detin si vreau sa fac teste cu sistemul digital, este mic o sa imi fie greu sa testez si pentru una analogica, am zis sa vad daca sistemul se poate adapta si pentru sistemul analogic (si, bineinteles ca, merge).
   Teste ca locomotiva digitala, la care ma refeream, am facut, cu o placa adaptoare si decodorul + leduri puse deasupra boghiului, dupa cum se vede in articolul Transformarea unui locomotive analogice intr-una digitala (1)
   Revenind la sistemul de iluminare automat pentru o locomotiva analogica, fata de schema testata pentru sistemul digital

necesita doar 2 diode in plus
   Alimentand sistemul de 4 leduri la 15V, avem un consum de cca 60mA
- simulare deplasare in fata 
- simulre deplasare in spate
PS: Schema se poate simplifica, reducand numarul de rezistente la 4:
Am facut si 2 filmulete:

29.05.2021
   Noul coleg, Virgil, a recablat firele pentru sistemul cu 4 leduri bicolore cu anod comun si doar 4 rezistente in carcasa de locomotiva micuta:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu