luni, 24 ianuarie 2022

Bariera dubla pentru diorama

english version

    Pentru, Dragos (albasete), un impatimit al dioramelor (trenulist), am inceput sa studiez modalitatea controlului unei bariere duble din 2 butoane (ridicare, respectiv coborare), sa aiba si lumini intermitente (alb pentru bariera ridicata, respectiv 2 rosii alternative pentru bariera coborata) si sa includa si un avertizor acustic pentru bariere coborate.

   Schema de test este:

  Dupa mai multe teste, pe breadboard, am ramas la programul doublebarriers_3a7.ino, ce a fos rescris folosit informatii din articolele:

   Cand nu este un tren in zona, adica a fost apasat butonul de "ridicare bariere" barierele permit deplasarea pe drumul rutier, se aprinde cu intermitenta un led verde (la mine, ar la dioarama ar trebui pus unul alb, ca in cazul real):
iar daca este apasat butonul de "coborare bariere", se aprind cu intermitenta 2 leduri rosii, avertizorul sonor genereaza un sunet "deranjant", iar barierele blocheaza drumul rutier.
   Dragos a facut si el teste pe o macheta "profesionala":
   Am facut si eu 2 filmulete cu programul mentionat mai sus, obtinand:
   Ulterior, am adaugat un sensor optic cu rol de coborare bariere si coborare a acestora dupa un timp, dupa cum se vede in filmuletele:
apoi am aduagat un al doilea senzor, pentru a fi cat mai aproape de adevar, in sensul ca barierele sa fie coborate la apropierea din ambele sensuri a trenului, ridicandu-se dupa indepartarea acestuia, filmuletele facute cu montajul meu pe breadboard sunt:
   Dupa ce am constatat ca senzorii optici depisteaza obstacole doar la 3-4cm, nu pana la 20cm, am mai adaugat 2 senzori, pentru a putea folosi barierele pentru 2 cai de rulare (sine). Simularea functionarii sistemului de bariere se vede in filmuletele:

1.2.2022
   Pentru a avea leduri pe ambele parti ale barierelor, schema de conectare a ledurilor este:
   Schema completa este
   Detalii despre barierele automate se gasesc in articolul urmator !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu