luni, 18 octombrie 2021

Control securizat placa de dezvolare cu ESP8266 folosind aplicatia Telegram

    Am testat si eu controlul unei placi Wemos D1 Mini (cu microcontroler ESP8266) cu ajutorul aplicatiei Telegram, folosindu-ma de informatiile gasite in articolul Telegram: Control ESP32/ESP8266 Outputs (Arduino IDE).

   Am creat un bot, conform instructiunilor din articol, prin apelarea lui Botfather in casuta de cautare, apoi scriind comanda /start
 dupa care am verificat daca am vreun bot activ cu ajutorul comenzii /mybot, dupa care am cerut sa creeze un nou bot folosind comanda /newbot, imi cere sa ii dau un nume, am ales Vasile, apoi imi cere sa ii dau un nume de utilizator, care sa includa "bot". asa ca am incercat Vasilebot, dupa ce am primit mesaul ca e deja folosit, am ales Vasile1bot
primesc un numar unic (API)
care trebuie introdus in sketck-ul de test, pe langa numele si parola retelei locale WiFi
   Cel mai greu a fost sa identific codul celui ce da comenzi... am incercat la intamplare un numar si am primit raspuns de apelant neautorizat
   Am observat ca in sketch se compara codul celui autorizat (la acel moment necunoscut, din 10 caractere) cu codul celui ce trimte, asa ca am adaugat o linie in program
si asa bazut in ecranul serial codul meu in acea conversatie, 
l-am scris in sketch si am reincarcat programul, obtinand
   Dupa aceasta am modificat programul; pentru comenzi si raspunsuri in romana, iar dupa 6 zile de functionare continua, a raspuns corect
   Am creat un grup, unde am alt cod si nu primeste comenzi, ceea ce e foarte bine

   Am facut 2 filmulete demonstratice, in care aprind sa sting ledul de pe placa Wemos D1, inclusiv aflu starea, programul folosit este test_telegram_ro_curat.ino:
   PS: functioneaza si pentru un grup, in care il pot contola toti membrii grupului si primesc toti informatii de la bot
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu