joi, 3 septembrie 2020

Cantar pentru maxim 50kg

    Am realizat de data aceasta un cantar pentru maxim 50kg. 

    Senzorul folosit are doar 3 fire (alb, rosu, negru), deci 2 elemente tensiometrice (sau o rezistenta fixa si un element tensiometric),

 asa ca trebuie realizata o punte de masura Wheatstone si pentru asta se foloseau, de obicei, 2 rezistente de 1kΩ 1%, doar ca eu nu am avut acea valoare si am pus de 680Ω 1%. Dupa puntea Wheastone urmeaza un amplificator cu HX711 cu rezolutie de 24 biti. Am adaugat un afisaj LCD1602 cu interfata i2c si 2 butoane fara retinere (unul pentru calibrare si unul pentru aducere la zero).

   Materialul de inspiratie a fost articolul 50kg Load Cells with HX711 and Arduino. 4x, 2x, 1x Diagrams si schema ce m-a interesat a fost 
   Libraria folosita este cea de la github.com/olkal/HX711_ADC si in ea sunt cate exemple, din care unul pentru calibrare si unul pentri citirea datelor, asa ca eu le-am combinat.
   Puteti citi mai multe in articolul Load Cell Amplifier HX711 Breakout Hookup Guide (Sparkfun),
   Pentru schema prezentata mai sus, programul scris de mine este 50kg_scale_1602_i2c.ino si am pus in 
cele 2 filmulete, modul de functionare:
   Ulterior, am adaugat functionalitati de control al unui releu la o anumita greutate, dupa cum se vede in filmuletele:
50kg scale with Arduino (2)
dar acesta este un proiect personalizat, asa ca nu pot publica programul.

    Momentan, am realizat montajul pe un cablaj de test, urmand sa-l transfer pe un cablaj realizat prin transfer de toner (metoda la rece) de catre zvonacfirst, cu care am realizat indicatorul de panou cu protectii.
4.9.2020
   Au sosit cablajele de la zvonacfirst :
6.9.2020
   Am asamblat unul din cablaje, corectan si eroare de-a mea de proiectare:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu