vineri, 17 iulie 2020

Radio FM (RDS) cu TEF6686 si Arduino Nano (Uno)

   Am dorit sa realizez un radio cu tunerul TEF6686 si un Arduino Nano (sau Uno), deoarece versiunea de program a lui eggplant886 permite functionarea cu acestea. O versiune imbunatatita este cea a lui stailus, care permite controlul, ca in cazul versiunuii lui eggplant886,  cu programul https://fmdx.pl/xdr-gtk/
    Profitand de o comanda la PCBway am desenat un cablaj pentru versiunea dorita, care poate fi descarcat (si comandat) de AICI !
As one of the most experienced PCB manufacturers in China, PCBWay is devoted  to PCB design, fabrication and assembly to fit all of your PCB needs.  Get quote here: https://pcbway.com
    Schema desenata cu programul Eagle este:
iar cablajul
   Cablajul real, produs la PCBWay este
   Am vrut sa pastrez si comanda de pe serial (programul Windows), dar sa implementez pe langa butoane si un encoder pentru volum, iar informatiile sa le vad pe un ecran alfanumeric cu 20 de coloane si 4 randuri (LCD2004):
   Implementarea a fost pe etape, dupa cum apare si in interiorul programului tef6686_rds_stailus.ino, primind multe informatii si sugestii de la Mihai, dar si folosindu-ma de blocuri de program de pe net
   Am realizat mai multe filmulete, cand parcurgeam cate o etapa, cu descriere in romana:
- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) 
- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) - 2

- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) - 3

- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) - 4

- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) - 5

- radio cu TEF6686 si Arduino Nano (versiune stailus) - 6

respectiv, descriere in engleza:
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version)
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version) - 2
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version) - 3
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version) - 4
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version) - 5
- TEF6686 radio with Arduino Nano (stailus version) - 6
    Versiune finala (din acest moment) indica:
- pe primul rand: frecventa postului, codul de identificare al postului PI(programme identification) din 4 caractere si nivelul semnalului radio 
- pe al doilea rand: stereo (2 difuzoare), nivelul volumului audio, numele postului PS (programme service name) din 8 caractere
- pe randul al treilea: 20 caractere din radio text RT (radio text)
- pe randul al patrulea: alternativ, tipul emisiunii PTY (programme type) sau alte 20 de caractere din radio text RT.

09.11.2020
   Discutand cu Florin Matei (vedeti canalul lui de youtube) am modificat programul radioului, acesta devenind radio_stailus_scroll.ino.
   Principalele modificari sunt:
- la modul de afisare al radio textului (RT), care devine deplasabil din dreapta in stanga, pe randul 3, 
- tipul emisiunii (PTY) ramane fix, pe randul 4
   Pentru deplasarea textulu m-am inspirat din ce publicasem prin 2014 in articolul articolul Afisaj serial LCD 16x2 (1602)
10.11.2020
    Uitasem sa arat ca partea de audio din schema initiala

nu am montat-o ..eliminand condensatorii C3..C6 si montand doar rezistentele R5 si R6, 


dar o solutie eleganta este montare in locul rezistentelor a 2 condensatori electrolitici;

10 comentarii:

  1. Am facut si eu montajul cu pcb proiectat de dvs.
    Cu o bucata de sarma in loc de antena prind doar un post si acela decalat de frecventa reala, folosesc "XD-6686AF"
    comandat de pe aliexpress, ce ar putea sa fie? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte posibil ca tunerul sa aiba alt cuart...

    RăspundețiȘtergere
  3. Va salut din nou. am incercat scrierea cu arduino 1.8.13 a progrmului tef 1602 v5 si imi da o droaie de erori gen
    Arduino: 1.8.13 (Windows 7), Board: "WAVGAT UNO R3"

    exit status 1

    expected primary-expression before ',' token



    This report would have more information with
    "Show verbose output during compilation"
    option enabled in File -> Preferences.

    Daca corectez apare alta si apoi alta eroare. care e cauza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. programul TEF6686_1602i2c_v5 e compus din mai multe prgramele si e pentru una din schemele anterioare.. pentru cea din articolul acesta treebuie sa folositi programul https://github.com/tehniq3/TEF6686/blob/master/tef6686_rds_stailus.ino si va trebuie libraria de encoder si cea de afisaj (sunt linkuri in program de unde se iau), dar e ciudat ce placa ati ales.. alegeti Arduino Uno sau nano, depinde ce aveti acolo...

      Ștergere
    2. hotarati-va la o schema... si in functie de ea incarcati programul...

      Ștergere
    3. v-am scris sa imi trimiteti un mail sa discutam mai rapid, nu mai insist,dar nici nu cred ca o rezolvam altfel

      Ștergere
  4. ok adresa de mail este dxfmromania2019@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am bagat stailus ino cu libraria care o cere. imi da vreo 6 erori de parametrii care dupa corectie imi da la final eroarea asta
      Sketch uses 20716 bytes (69%) of program storage space. Maximum is 29696 bytes.
      Global variables use 1729 bytes of dynamic memory.

      Ștergere
    2. aia nu e eroare, e mesaj de informare.. acum incarcx programul in placa Arduino

      Ștergere
    3. ok, nu trebui eu sa primesc mail ? astept intrebari pe mail (nicu.florica@gmail.vom), daca nu rezolvi pe facebook, intre timp

      Ștergere