luni, 13 iulie 2020

Stabilizator reglabil de tensiune (1,5..24V) cu LM350

   Facand o comanda de cablaje  la PCBWay am ales sa fac si din proiectele de la ei de pe site si am ales si un cablaj de sursa de alimentare cu LM317 (Fuente de poder regulable con el LM317T de 1.25V a 37V x 1.5A)
   Deoarece PCBway face, uzual, cate 5 bucati, am trimis si lui Vlad Gheorghe unul.
   El a inlocuit LM317 cu LM350, diodele de 1A (1N4007) cu 1N5408 realizand un stabilizator reglabil de 1,3..24V si maxim 3A deoarece a folosit un transformator de 18V/3A. Dupa cum se observa, a folosit si un ventilator pentru a disipa caldura.
   Despre stabilizatorul cu LM317 gasiti informatii utile in articolul Stabilizator reglabil de tensiune (1,2..12V) cu LM317T
   Gasind un pic de timp liber, am asamblat si eu un cablaj, in prima faza, montand o rezistenta de 220Ω si una de 680Ω pentru obtine 5V, dupa cum se poate afla usor cu un calculator on-line:
   Dupa cum veti constata din datasheet-ul lui LM350, acesta este un frate mai puternic al lui LM317, pentru un curent de iesire de 3A, in loc de 1A cat poate LM317, schema de conectate fiind identica
   Am gasit o cutie cu un transformator de 18/1,7A si un 9V/0,2A 
cum folosisem si la sursa cu L200
si am realizat montajul, pregatind sa pot alimenta controlat sau permanent un ventilator:
   Am facut si 2 filmulete:
   Tensiunea minima este, functie de integrat, conform datasheet, de la 1,2..1,3V (tipic 1,25V), dar eu am zis o rotunjire la 1,5A... ca si la iesire, am 23,6V si am zis 24V.
   Neavand un potentiometru cu variatie liniara, am cautat la magazinele locale, gasit unul de 2k2, asa ca am modificat rezistenta de la tensiunea de referinta la 120Ω (cu ocazia asta curentul la pinul de referinta este de 10mA, cum recomanda dl. Ciugudean - "Stabilizatoare de tensiune cu circuite integrate liniare (dimensionare)"
   Montajul in curs de finalizare arata asa:
   Am facut 2 filmulete cu teste in gol:
   Momentan, atat am reusit, dar voi posta informatii cu poze si teste cand stabilizatorul va fi gata.

8.08.2020
   Am reusit sa gasesc un pic de timp liber pentru a finaliza sursa stabilizata reglabila.
   Am gaurit fata de aluminiu pentru a avea 2 perechi de borne, unele clasice pentru banane si unele pentru fire, acestea se fixeaza prin apasare.

    Am realizat ca este mult mai util sa pun un voltmetru
si am masurat, trasat pe spatele placii conturul (ceva mai mic) si apoi am pilit zona pentru a face gaura cat este nevoie
   Am conectat firele (alimentare la 24V, masa si iesirea sursei stabilizate reglabile):
      Am pus o sarcina electronica, ce nu e finalizata, sa vad cum se comporta in sarcina si pana la 1,5-1,7A este ok. Sarcina electronica cu modulul de masura si protectie sunt realizate de zvonacfirst de pe elforum.info, eu trebuind sa mai aranjez la program si sa calibrez voltmetrul si ampermetrul, deoarece sunt (mici) diferente (dar sunt si caderi de tensiune pe cabluri si conectori).
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu