marți, 30 iulie 2019

Prezentare, stocare date si executare comenzi de pe pagina Cayenne (3)

   De data asta, aplicatia este una practica, aceea de a prezenta pe ecranul telefonului (sau calculatorului) temperaturile din mai multe zone, mai precis 6, masurate cu senzori DS18B20 (conectati in paralel), apoi temperatura si umiditatea relativa, masurate cu un senzor DHT22 (AM2302) si, in plus, se pot comanda 4 consumatori prin intermediul unor relee. Toate acestea au fost realizate de amicul meu Dan pentru a avea o sera supravegheata si comandata de la distanta.
  Ca placa de dezvoltare folosesc una WeMos D1 ca are un microcontroler ESP8266 si are forma unui Arduino Uno
de aceea, Dan a folosit o placa tip shield cu 4 relee (Relay Shield v3.0), care are pinii de comanda  D4, D5, D6 si D7, care corespund placii WeMos D1 la GPIO4, GPIO14, GPIO12 si GPIO13.
ce are schema
si aranjamentul componentelor si conexiunilor
    Senzorul DHT22 (AM2302) este conectat la D9 ce corespunde la GPIO2, iar senzorii DS18B20 la pinul D3 ce corespunde la GPIO5.
    In programul WeMosD1_DHT22_6DS18B20_4relays_Cayenne.ino se vad configurarile pinilor
  In pagina serverului se configureaza butoanele si indicatoarele, de pe PC, cum am aratat in alte articole
pe telefon, interfata aratand mult mai prietenoasa
   Dupa conectarea placii WeMos D1 la reteaua locala Wi-Fi, 
se primesc date de la la senzori, eu am doar un DS18B20 conectat asa ca restul apare -127..
   Daca se comanda unul din cele 4 relee sau toate, pe ecran apar informatii de genul
- releul 1 actionat
- releul 2 actionat
- releul 3 actionat
- releul 4 actionat
- toate cele 4 relee actionate
   Placa cu relee are leduri la fiecare comanda, asa ca avem si local informatia ca sunt actionate sua nu
   Am facut si 2 filmulete, postate pe canalul de youtube;




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu