miercuri, 26 decembrie 2018

Ceas reglabil animat cu termometru şi higrometru pe afisaj multiplexat cu 4 cifre led

 
    Am adăugat ceasului cu prezentare informaţii animate şi reglaj al ceasului şi datei, pentru a putea avea un ceas independent. Am păstrat si reglajul intensităţii (automat sau manual) cum e prezentat în articolul precedent.
sau 

    Am adăugat doar 2 butoane fără reţinere (pushbutoane) la pinii A1, respectiv A2:
   Schema de bază rămânând aceeaşi
    Apăsând butonul MENU/MENIU se intră în modul de reglaj, întâi al orelor care clipesc repede şi creşte valoare la fiecare apăsare a butonului +, dar dacă se ajunge la 23 şi s eappară o să avem ora 00.
   Dacă se apasă iar butonul MENIU se intră în meniul de reglare al minutelor, care clipesc mai repede, iar valoarea lor creşte prin apăsarea butonului + (sau menţinerea apăsată pentru creştere mai rapidă) până la 59, după care trece la 00.
   La următoarea apăsare a butonului MENIU apare anul, care poate fi schimba doar de la 2018 la 2049
urmează schimbarea lunilor de la 1 la 12
apoi prin apăsarea butonului MENIU se intră la reglarea zilelor, care depind de luna şi an (pentru februarie), în acest mod zilele clipesc rapid pentru a şti ce se modifică
  Acest mod de reglaj l-am găsit la Andy pe blog in articolul Arduino Astronomical Clock (or Arduino Pond Pump Controller!)  şi mi-a plăcut modul de implementare, aşa că l-am tot folosit de-a lungul timpului.
   Sketch-ul folosit este multiplexed_scroll_clock3.ino şi în filmuleţele următoare se vede foarte bine modul de funcţionare şi cum se face reglajul

Un comentariu: