sâmbătă, 22 decembrie 2018

Ceas animat cu termometru şi higrometru pe afisaj multiplexat cu 4 cifre led

   In articolul anterior am prezentat un ceas cu animaţii la schimbarea informaţiilor (oră, temperatură, dată) pe care l-am testat împreună cu GeoMar, eu simulând funcţionare şi având un afişaj cu catod comun, iar el având un afişaj cu anod comun, modul RTC (DS3231 sau DS1307) şi un senzor de temperatură DS18B20.
   Am căutat şi eu module şi am dat de un modul RTC cu DS3231 şi de un senzor de temperatură şi umiditate cu DHT22 (AM2302), aşa că am făcut un montaj şi am modificat programul, păstrând facilitatea de testare fără RTC şi senzor, modificând totoodată să am si caracterele r şi h pentru a scrie rh (umiditate relativă). Programul (sketch-ul) este multiplexed_scroll_clock1.ino.
   Momentan, nu am implementat schimbarea orei şi datei din butoane, dar le-am pus pe breadboard, să fie la îndemână... schemele pentru anod comun sau catod comun sunt identice pentru afisaje mici
   De fapt, schema arată asa, pentru că folosesc un afisaj cu 4 cifle ce se comandă doar multiplexat, exact cum folosesc si eu, în cazul meu, modelul LFD080AAG-103 care are cifre de cca 20mm înălţime (0.8inch)

   Am testat funcţionarea schimbând variabila test  = 1 
şi am următoarele cazuri
- ora (am scos 0-ul deranjant de la afişarea clasică)
- data
- umiditate relativă aer
- temperatură negativă mai mică de -10 grade Celsius
- temperatură negativă mai mare de -10 grade Celsius
- temperatură pozitivă mai mică de +10 grade Celsius
- temperatură pozitivă mai mare de +10 grade Celsius
   Am trecut la test = 0, adică caz normal, cu RTC şi senzor DHT
obţinând
- ora
- temperatura
- umiditatea relativă a aerului
- data
   Pentru a fi mai bineînţeles, am pus şi 2 filmuleţe pe canalul de youtube:
ceas animat cu termometru si higrometru pe afisaj multiplexat
animated clock with thermometer and hygrometer on multiplexed led display

4 comentarii:

  1. E super montajul, dar butoanele de reglaj nu le-ati mai implimentat aici. Si....cum reglam ceasul?
    Am pus un modul gata reglat dar daca as vrea sa reglez ora pe acest montaj trebuie sa al scot si sa al reglez altundeva. Ar fi greu de implementat si aici ...nu prea ma stiu sa al programez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai omule, uita-te in articolul urmator.. este implementat reglajul...

      Ștergere
    2. uff: http://nicuflorica.blogspot.com/2018/12/ceas-reglabil-animat-cu-ermometru-si.html

      Ștergere
    3. asta e articolul precedent, eu am scris urmatorul.. vum era logic, am implementat ulterior reglajul...

      Ștergere