miercuri, 14 august 2024

Ceas cu date meteo (Rpi Pico W si afisaj LCD1602 pe i2c) - MicroPhython (continuare)

    Cu pasi mici, am mai imbunatatit ceasul cu informatii meteo primite de la openweathermap.org, in prima faza am facut ca sa am un pic de animatie, adica cele 2 puncte sa "bata" secundele. Pentru a putea realiza usor asta, am schimbat bibliotecile (fisierele) aferente partii de afisare, dupa cum se va constata in programul Weatherstatio_clock_RPiW_i2c_LCD1602_v2

   Am facut 2 filmulete:


   A urmat sincronizarea orei ceasului meu cu ora reala, obtinand, din primul mesaj, secunda la care se preia mesajul si apoi actualizand informatiile dupa diferenta pana la secunda 0, asa ca acum ora si datele meteo se preiau la schimbarea fiecarui minut, nu la 30 secunda ca in versiunile anterioare, iar ceasul e sincronizat la secunda (intarziere pe ecran de maxim 2-3 secunde necesare receptionarii si decodarii mesajului de la server). Noul program, compus din 4 fisiere,  este Weatherstatio_clock_RPiW_i2c_LCD1602_v3
   Am facut. si de data asta, inca 2 filmulete:
ceas cu date meteo - MicroPhython (4)
   Ca in articolul Raspberry Pi Pico Tips and Tricks am facut sa se aprinda si ledul de pe placa, care este controlat de modulul WiFi, nu direct de pinul 25 ca la placile Raspberry Pi Pico.
   Programul modificat este Weatherstatio_clock_RPiW_i2c_LCD1602_v4
si modul de functionare se vede din filmuletele:
  Partea proasta e ca, dupa cateva zeci de ore, placa Raspberry Pi Pico W intr-o intr-un blocaj sau intra intr-un mod de adormire (freeze/sleep) si programata cu limbaj MicroPython, nu doar cu limbaj Arduino, ceea ce ar implica introducerea unui sistem extern de resetare (watchdog extern), cum am prezentat intr-un articol.
   Totusi, o sa incerc intai un watchdog software...
 
 20.08.2024
   Am adaugat partea de watchdog software in program cum am gasit in articolele class WDT – watchdog timer si The Watchdog timer on the Raspberry Pi Pico (Don't forget to feed the dog!) doar ca am pus timpul de detectie la 8s... si au trecut 6 zile si ceasul e "viu", nu am reusit sa surprind vreo restartare, dar functioneaza. Detalii voi posta in curand.

Un comentariu: