luni, 5 august 2024

Ceas cu date meteo (Rpi Pico W si afisaj LCD1602 pe i2c) - MicroPhython

    Prinzand un pic de timp liber, am zis sa testez un proiect programat cu MicroPython, si am ales un ceas cu niste informatii meteo preluate de pe serverul openweathermap, proiect gasit in articolul https://how2elecRaspberry Pi Pico W IoT Weather Station – OpenWeatherMap.

   Schema de conectare este foarte simpla, de asta am si ales proiectul:

  Dupa ce am instalat programul Thonny IDE cum am gasit in articolul Getting Started with Thonny MicroPython (Python) IDE for ESP32 and ESP8266 am instalat ultima versiune de firmware in placa Raspberry Pi Pico W gasita la Pico W (MicroPython) si am copiat cele trei 3 programele necesare.
  Dupa cum e indicat si in articolul mentionat la inceput, am inlocuit in programul main.py datele de conectare la reteaua locala Wi-Fi (linia 7), codul APIkey de pe serverul openweathermap.org (linia 8) si localitatea (linia 107).
  Am obtinut in programul Thonny IDE urmatoarele informatii:
 
si pe ecran
dupa ce am am facut o mica modificare si am obtinut "^C" in loc de "-C".
   Am facut si 2 filmulete:
   Informatia catre serverul openweathermap.org este solicitata la 30 secunde, afisandsu-se doar starea generala a vremii, ora, temperatura si umiditatea. 
   Ce m-a deranjat cel mai mult a fost ca in loc de simbolul de grad este o linie sau ce am inlocuit eu, asa ca am cautat pe diverse forumuri si am gasit ca pot apela biblioteca afisajului sa imi puna un simbol asemanator gradului, asa ca am modificat programiorul, in special main.py, doar ca le-am pus pe toate intr-un loc: Weatherstatio_clock_RPiW_i2c_LCD1602_v1.
   Dupa modificare, pe afisaj informatia este prezentata astfel:
  Am facut si de data asta 2 filmulete:
apoi am observat ca ora 00:47este prezentata ca 24:47
ulterior si ca ora 01 este 25 si ora 02 este 26.
  Am modificat linia de calcul a orei sa imi arate doar restul modulo 24 (0..23)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu