joi, 19 octombrie 2023

Ceas NTP cu Raspberry Pi Pico (RP2040) si ESP8266-01 pe afisaj i2c LCD1602

    Dupa primele teste in care am conectat o placa Raspberry Pi Pico la un modul cu ESP8266-01, am zis sa realizez ceva "palpabil", un ceas, sa il pot urmari timp mai indelungat, pentru stabilitate. 

   Liber a fost un afisaj LCD1602 cu interfata i2c, asa ca am realizat o schema de conectare, pentru un ceas cu comutare ora vara/iarna (DST) si buton extern de reset

   Am incercat mai multe biblioteci, deoarece comenzile AT si modul de asteptare raspuns nu au fost multumitoare. Am ramas la biblioteca khoih-prog/ESP8266_AT_WebServer, care a necesitat alte 2 mai mici: marcusrugger/functional-vlpp si khoih-prog/DoubleResetDetector_Generic.
   Pimul program UdpNTPClient_2_1 este derivat dintr-un exemplu ce prelua la 10 secunde ora de pe un server NTP, eu am schimbat sa fie preluata ora la 1s (de asta apar uneori salturi de 2 secunde, ca nu sunt primite imediat informatiile, asa ca am schimbat ulterior la 900ms)., dar in cele 2 filmulete programul nu este corectat:
   Ulterior, in programul UdpNTPClient_2_2, am apelat serverul NTP mai rar (in filmulete la 1 mint), si am pus un numarator care indica secundele de la ultima actualizare a orei de la server. 
   De asemenea, apare un semn > cand este apelat serverul NTP si = daca a raspuns, dupa cum se vede in cele 2 filmulete:
   Dupa cum se observa, este comandat si ledul intern de la pinul 25 de pe placa Raspberry Pi Pico.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu