miercuri, 27 septembrie 2023

Ceas RTC cu RP2040-Zero pe afisaj 8x32 cu leduri adresabile

    Dupa ce am facut cateva teste cu placa RP2040-Zero (o versiune mica a placii Raspberry Pi Pico), am zis sa testez si stabilitatea aceasteia asa ca am "portat" ceasul RTC cu Wemos D1 mini (ESP8266) pe afisaj 8x32 cu leduri adresabile

   Schema de conectare la placa RP2040-Zero este simpla si deriva din cea a cu ESP8266 (Wemos D1 Mini):
- modulul de ceas RTC se alimenteaza cu +5V si GND, conectanduse SDA la GP4, iar SCL la GP5,
- modulul cu senzor DS18B20 se alimenteaza la +5V si GND, iar pinul de date la GP14, 
- afisajul cu 8x32 leduri adresabile e alimenteaza la +5V si GND, iar pinul de date la GP15.
   Dupa cum cred ca stiti, modulul de temperatura are senzorul DS18B20 si rezistenta de pull-up de 4,7kΩ dintre pinul de date si +5V, uneori si un led inseriat cu o rezistenta.
   Am facut 4 filmulete, i care am folosit programul RTCclock_Arduino_8x32_v2a1.ino
    Ceasul este in teste de circa 3 saptamani si nu a apaut nici-un blocaj sau eroare, comparativ cu proiectul de ceas NTP cu placa Raspberry Pi Pico W, pe care o sa-l prezint in curand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu