luni, 17 aprilie 2023

Ceas NTP cu selectie ora vara/iarna pe afisaj 16x8 leduri adresabile

   In completarea articolului anterior, in care am realizat un ceas NTP pe afisaj 16c8 leduri adresabile, de data asta am optimizat programul, incluzand si selectie ora vara sau ora de iarna, dar si reglaj intensitate luminoasa pe timp de zi, respectiv noapte.

  Pentru a putea selecta ora de vara sau de iarna, am ales solutia comutarii pinului analogic la +3,3V, respectic la masa (GND), asa ca schema ceasului devine

   Deoarece, in programele anterioare, ora se actualiza greu, am folosit ce aveam implemementat in alte proiecte, de exemplu in Ceas NTP pe afisaj grafic cu driver ST7789 si Wemos D1 (ESP8266)
iar pentru optimizarea afisarii ce am implementat in ceasul NTP inelar (cu 60 leduri adresabile) - partea a 2-a, asa ca progaramul actual este NTP_clock_16x8_WS2812_v2.ino.
    In functie de pozitia comutattorului, avem:
- ora de vara (pin A0 la 3.3V)
- ora de iarna (A0 la GND)
  Pentru intensitatea luminoasa de zi (10 din 255), consumul este de cca. 200mA:
    Am pastrat schimbarea culorilor, cum am prezentat in articolul anterior si modul de functionare se vede in filmulelele:

ceas NTP cu ora vara/iarna pe afisaj din 16x8 leduri adresabile (1)

NTP clock with DST on 16x8 adresable leds (1)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu