duminică, 5 februarie 2023

Reproducere numere si caractere din 7 segmente pe afisaj OLED

    Pentru a creea un efect de afisaj retro pentru ceasul cu 4 afisaje OLED 

am cautat niste fonturi ce imita numerele din 7 segmente si ce mi-a atras atentia a fost articolul Recreating a 7 segment display with Adafruit GFX & SSD1306 OLED in care se "desenau"  numere de la 0 la 999.

   Am studiat un pic programul (sketch-ul) prezentat in articol si mi-a creat si eu unele, constatand, ulterior, ca cifra 9 nu are "codita"
dupa care am corectat cifra 9 (nu era segmentul "D" activat)
    Pentru a-mi usura munca la ceasul cu 4 afisaje OLED, am mai creat si eu simbolul pentru grad, litera "o", litera "C" si semnul "-", deoarece simbolul de grad impreuna cu litera "o" vor simula %, iar impreuna cu C va forma oC.
   Programul care le contine pe toate este oled_7SEGMENT_2b.ino si toate numerelel si caracterele create se pot vedea in filmuletele:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu