duminică, 29 ianuarie 2023

Ceas NTP pe 4 afisaje OLED

    Vazand articolul Guide for TCA9548A I2C Multiplexer: ESP32, ESP8266, Arduino de pe site-ul lui Rui Santos (Random nerd Tutorials) unde prezenta 4 afisaje OLED conectate pe i2c prin intermediul unui distribuitor (TCA9548A), am zis sa il reproduc si eu.

   Am comandat distribuitorul si 4 afisaje si cand au sosit, le-am pus la treaba.

   Mai intai am conectat doar distribuitorul sa vad daca il gasesc cu i2c_scanner-ul (am gasit un periferic la 0x70, cum era de asteptat)

apoi am conectat si unul din afisaje la SDA/SCL-ul placii Wemos D1 cu ESP8266, gasind 2 periferice, unul la 0x70 (TCA9584A) si unul la 0x3C (afisajul OLED)
apoi am conectat cele 4 afisaje OLED la iesirle 2, 3, 4 si 5 ale lui TCA9548A, dupa schema
gasind doar TCA-ul 9548A la adresa 0x70, deoarece doar el este legat direct.
    Am incarcat programul lui Santos si au aparut cifrele pe ecrane:
   Am facut o mica modificare programului introducand niste puncte pentru secunde, in vederea realizarii unui ceas:
    Am adaugat partea de ceas NTP, inclusiv partea de reglaj a orei de vara (DST) sau a orei de iarna (prin comutarea pinului D5 la +3,3V, respectiv la masa GND), programul rezultat este NTP_clock_TCA9548A_4OLEDs_1.ino iar schema este compusa din partea de distribuitor i2c + partea de reglaj ora/vara iarna:

- ora de iarna
   Am facut 2 filmulete:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu