sâmbătă, 10 iulie 2021

Ceas pe afisaj VFD (Datecs DPD-201)

    Am primit de la Aleksander din Ucraina un modul cu afisaj VFD pentru a face cu el un ceas. El mi-a furnizat si ceva documentatie, din care am aflat ca este un afisaj serial, necesita o singura tensiune de alimentare (avand incorporate pe cablaj 2 surse de tensiune in comutatie + una liniara, etc), sunt niste jumper-i pentru diverse configuratii.

   Comparand schema cu indicatiile de pe cablaj, am lipit firele pentru conectare la alimentare si la o placa Arduino:
   Am facut o schema de test:
    Pe net exista un manual de utilizare, care m-a ajutat destul de mult, doar ca "harta caracterelor" e diferita, asa ca a trebuit sa dau comenzi pana sa imi dau seama cum sunt afisate.
   Un prim program (sketch) de succes a fost HELLO.ino. Cu aceasta ocazie am facut si cateva filmulete;
Ulterior, am extins testele
   Pasul urmator a fost sa fac un ceas cu modul RTC si, ulterior, cu reglaj (3 butoane: meniu, plus, minus), asa ca am facut o schema

    Primul program cu un ceas fara reglaj din butoane este DPD201_clock_DHT22_v0.ino, care are modul de afisare ca in filmuletele urmatoare (data, ora, pe primul rand si temperatura timp de 5 secunde, apoi umiditate relativa timp de 5 secunde, pe randul de jos):
   Am modificat programul (DPD201_clock_DHT22_v0a.ino) pentru a afisa si numele zilei (5 secunde 5 si 5 secunde numele zilei, pe primul rand):
   Am modificat programul pentru a avea si reglaj 
   Reglajul se face asa:
- se apasa butonul MENIU si se intra in modul de reglare ora (se apasa de mai multe ori pe plus sau minus, dar se poate utiliza doar unul din butoanele fara retinere, deoarece la atingerea limitei maxime sau minime, functie de buton, se trece la valoarea minima, respectiv maxima)
- se reapasa MENIU si se regleraza minutele
- se repeta pentru an
- urmeaza luna
- urmeaza ziua
- la final numele zilei
- la reapasare se intra in modul de ceas
PS: Dupa cum spuneam si in filmulete, consumul la 12V este de circa 250mA
si placa Arduino si restul modulelor se pot alimenta cu +5V din modul, din conectorul CN1, din pinul nefolosit, daca se strapeaza dioda, sau se lipeste un fir inaintea diodei.

Un comentariu:

  1. Hi, it's so vintage VFD! looks great.
    I've bought five pieces on a "street market sale" less than $1 and found it fun))).
    You may connect DATA2 line from arduino to Q2 collector directly. So that no need to inverse data bits in the sketch.
    Good luck!

    RăspundețiȘtergere