duminică, 24 mai 2020

Programare de la distanta (OTA) placa de dezvoltare cu ESP8266

   In urma unei discutii cu adicontakt (care a fost pe elforum), am inceput sa studiez despre cum sa implementez modul de programare de la distanta OTA la placile de dezvoltare ce au ESP8266.
   Am realizat ca am intalnit asa ceva la ceasul prezentat in articolul Ceas animat complex cu date de pe net
dar atunci nu a intrat in atentia mea modul de lucru.
   Revenind, am cautat pe net despre OTA si am alesa sa ma informez din articolul ESP8266 OTA Updates with Arduino IDE | Over the Air de pe site-ul lui Santos.
  Cautand un link pentru libraria ArduinoOTA am gasit articolul OTA Updates cu mai multe detalii, inclusiv despre configurarea cu parola si alte facilitati.
   In mare, trebuie sa aven instalat Pyton 2.7 (daca aveti configurate placile cu ESP32, sigur il aveti) apoi se incarca programul BasicOTA din libraria ArduinoOTA
si astfel apare un port virtual cu un nume ce include adresa IP locala
Apoi se incarca programul dorit, in cazul de fata, un program ce trimite datele de la un senzor DHT11 (sau mai bine DHT22) si o tensiune pe un canal Thingspeak, acesta fiind adicontakt_DHT_OTA.ino.
   Programul este derivat din unul clasic, la care am adaugat partea de conectare OTA.
   Incarcand noul sketch, pe canalul de Thingspeak se pot vedea
   In urma testelor cu un DHT22 (AM2302) am constatat ca apar uneori valori anormale, asa ca am pus un DTH11, dar si la acesta au aparut, mult mai rar, ce-i drept, erori, asa ca am cautat o librarie care ar putea sa fie ai stabila pentru ESP8266, asa ca am dat de cea numita DHT sensor library for ESPx
si am constatat ca si pentru DHT11 arata temperatura "cu virgula"
Acum programul modificat este adicontakt_DHTesp_OTA.ino.

2 comentarii:

  1. Salutare maestre
    foarte buna implementare , toate bune si frumoase si al proiectul meu
    am reusit sa fac corectiile termometrului prin OTA si acum arata valoarea reala
    Sunt curios ce o sa se schimbe cand o veni caldura , dar si atunci se poate ajusta usor
    p.s adicontakt care a fost pe elforum :)

    RăspundețiȘtergere