sâmbătă, 12 ianuarie 2019

Ceas reglabil animat cu termometru şi higrometru pe afisaj multiplexat cu 4 cifre led (2)

   Fata de ceasul anterior am adaugat in program facilitatea de a arata formatul de 12 ore cu indicare AM/PM cu ultimul punct zecimal al cifri din dreapta, deoarece nu mai am pini liberi la placa Arduino (as mai avea pe D0/D1 - Rx/Tx, dar nu e ok sa-i folosesc, sau as putea muta pentru ca am Nano butoanele de meniu si crestere valoar epe A6/A7), dar programul nu poate fi folosit pe mai multe tipuri de placi (Nano, Uno, Pro Mini, chiar si Mega, etc)
   Formatul aceste de 12 ore mi-a fost cerut insistent 😁😃 de un cititor al blogurilor mele din Nigeria, asa ca am zis ca daca tot am dezvoltat proiectul, sa fac si asta.

    In programul multiplexed_scroll_clock3c.ino se schimba simplu valoarea h12 = 0 pentru formatul de 24 ore, respectiv h12 = 1 pentru formatul de 12 ore.
   Am pastrat facilitatea de a functiona cu anod comun sau catod comun prin simpla schimbare a variabilei tip = 0 pentru catod comun, respectiv tip = 1 pntru anod comun:
inclusv de a testat functionarea cu variabila test = 1, respectiv pentru functionare nomala test = 1

     Dupa cum se vede din pozele de mai jos, ora 1:01 PM sau 13:01 in formatul de 24 ore
respectiv ora 2:02 AM, respectiv 2:02 in format de 24 ore
    Schema de conectare este identica:
ca si partea de reglaj ora si data
si ce de reglaj manual al intensitatii luminoase
sau automate, cu fotorezistenta

    In filmultele
puteti vedea modul de afisare si reglare, care nu difera de cel dinainte, prezentat in articolul Ceas reglabil animat cu termometru şi higrometru pe afisaj multiplexat cu 4 cifre led

3 comentarii:

  1. First of all, thank you for the wonderful hour. I liked it very much. I have modified it as 6 digits, it works ..
    but the only problem is that the seconds remain constant and the year is always 80.
    I'll be glad, if you help me

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. you must get seconds, you must add for example rtc[5] = now.seconds(); or how is defined there.. search in void readTime..

      Ștergere
  2. Thanks for answer. Already added rtc[5] and it is ok. I can see the seconds. But seconds are not counting up. They are constant. But at the next loop clock seconds are displaying correct value. At clock screen they dont count up

    RăspundețiȘtergere