luni, 19 februarie 2018

Senzor de miscare tip radar (Doppler)

   De ceva timp am achizitionat de la ArduShop.ro un modul de detectie miscare pe principiul radarului RCWL-0516 si nu mi-am facut timp sa-l testez, pana acum..
  Placuta are mai multi pini, dar pentru testede baza intereseaza doar 3, dintre care 2 pentru alimentare si unul pentru comanda unui led (inseriat cu o rezistenta de 220 ohmi legata la masa)
   Daca se alimenteaza montajul la 12v (sau bateria masinii) rezistenta va avea valoarea de 1k..1k5, astfel incat prin led sa nu circule un curent maimare de 20mA.
  Montajul de testare e simplu, dupa cum se constata:
   Am facut si 2 filmulete>
    Modulul mai are pinul CDS, care dezactiveaza functionarea daca este pus la masa (mai precis, la un nivel de tensiune mai mic de 0,7V), de accea pe cablaj este prevazut si loc pentru montarea unei fotorezistente care sa anuleze functionarea pe timp de zi.
   Modulul poate comanda un releu prin intermediul unui trnazistor sau se poate folosi un modul de releu..
   O simulare a functionarii unei scheme clasice de comanda cu tranzistor a unui releu se vede in filmuletul releu de 12V comandat cu 5V (de Arduino)

   Iesirea senzorului se poate lega la o placa Arduino so se realizeaza un sistem de alarma, de numarare persoane, etc, deoarece raza de actiune este de cca 7m. Poate inlocui modulele de detectie miscare tip PIR, cume cel porezentat in articolul Senzorul de prezenta HC-SR501 si Arduino
15.04.2019
   Am gasit un material cu multe informatii despre modul la adresa https://github.com/jdesbonnet/RCWL-0516

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu