duminică, 18 februarie 2018

Cantar electronic pentru greutati mici

   Am achizitionat de la prietenii de la Ardushop.ro, de ceva timp un senzor de greutate de 1kg si unul pentru 5kg si un modul de citire greutate HX711, care este o punte de masura) si ma gandeam ce pot masura cu el: pisica, zic eu... sau merge facut un cantar de bucatarie.

   Pentru a afisa datele am folosit un modul cu afisaj si butoane si pentru a face cantarul o placa de dezvoltare Arduino Uno. Am mai folosit si cateva fire de legatura si un breadboard.


   Ca sa nu reinventez roata, m-am uitat la materialul indicat pe Ardushop.ro si anume un articol pe hackster.io, care imi arata schema de conectare


dar nu aveam informatii despre culorile de la senzor catre puntea de masura, asa ca am mai cautat si am dat de articolul HX711 Load Cell Amplifier Interface with Arduino © SHL
   Am lipit pinii la puntea de masura, inclusibv firele de la senzorul de masura:
  A descarcat libraria pt amplificatorul de masura punte - HX711 de AICI, indicata in  articolul Arduino Hx711 Digital Scale.
  La primele teste am avut un breadboard mai mare si, folosind, sketch-ul HX711_1602shield_g.ino am obtinut pe ecran indicatiile in grame, dupa cum se vede in filmuletele>
  Dupa mici modificari, am obtinut indicatii in kilograme, ajungand la sketch-ul HX711_1602shield_kg.ino, dupa cum s evede si in filmulete:

2 comentarii:

  1. Buna ziua
    Ma intereseaza aplicatia cu cintarul daca se poate atasa si un modul GPSR sa trimita sms de citeva osi pe zi sau cind este interogat.puteti face o astfel de aplicatie contra cost?Multumesc Costin 0744525232

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur ca se poate, din pacate sunt foarte ocupat ... intrebati pe grupuri de Arduino...

      Ștergere