luni, 15 mai 2017

Senzor de masurare tensiune si curent INA219

   Am achizitionat de curand, de la colaboratorii mei de la ArduShop.ro, un modul cu senzor INA219, care poate masura tensiuni pana la 26V, curent maxim de +3,2A, cu o rezolutie de 12biti (4096 trepte), dupa cum regasin in fisa tehnica (datasheet).
   Fizic modulul arata asa:
 
    Dupa lipirea conectorilor, am realizat schema de conectare la o placa Arduino Nano pentru a determina adresa alocata cu comunicatie i2c, folosind programul i2c_scanner:
obtinand:
    Deoarece nu-mi place sa pierd tipul reinventand roata, am folosint informatiile din articolul INA219 Arduino Current Sensor Voltmeter Tutorial: Quick Start unde este indicata schema de test:
doar ca eu am alimentat ledul la 5V din care se alimenta si placa Arduino Nano:

   Am adaugat un afisaj LCD1602 cu interfata i2c si am aflat adresa acestuia pe i2c, cunoscand ca INA219 are 0x40 (folosindu-ma de acelasi program i2c_scanner)
   Schema de conectare a modulelor este urmatoarea:
   Mai precis:
   Am modificat sketch-ul de la  Henry's Bench folosit inainte, adaugandu-i partea de afisare, rezultandu-mi programul INA219_lcd1602_i2c_0.ino si pe ecram am, pe randul de sus, tensiunea in volti, iar curentul pe randul de jos, in mA timp de o secunda si in amperi o secunda.
   Am facut si 2 filmulete in care se vede modul de afisare:
   Pentru a verifica rapid precizia, am alimentat un bec cu leduri la 12V de la o sursa reglabila si am pus in paralel un aparat de masura, in cazul meu un multimetru cu osciloscop EM125 (prezentat in articolul de AICI)
 
 
 
 
   Am facut si acum 2 filmulete:
    Avand in vedere ca schema de conectare este simpla, se poate realiza un aparat de masura pentru panou de sursa de tensiune reglabila, cu Arduino Micro Pro sau cu un Arduino Nano.

5 comentarii:

  1. Ca de obicei, o foarte buna prezentare.
    Imi puteti spune, va rog, daca la modelul vandut de ArduSop.ro cipul este INA219A sau INA219B ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie sa il gasesc, intai... prin mormanul de module pentru Arduino...
      cum il gasesc te anunt....

      Ștergere
    2. este inscriptionat B219 ;)

      Ștergere
    3. Thanks Nicu for all your sketches en good presentations
      You are my favorit

      Ștergere
    4. (y) thx.. you can also see some of my article in english at http://arduinotehniq.blogspot.com/

      Ștergere