marți, 8 noiembrie 2016

Afisaj TFT de 1,8" cu driver ST7735B (4) - ceas cu alarma si reglaj manual al datei si orei + termometru


   Am adaugat si alarma ceasului prezentat in articolul precedent, prin adaugarea unui buton fara retinere pentru activare si dezactivare alarma, dupa cum se vede si in schema urmatoare
   Dup aincarcarea sketch-ului TFT_DigitalClock_RTC1d.ino pe ecran vor apare urmatoarele informatii:
- ora si minutul, cele 2 puncte dintre ele clipind
- numele zilei
- data in format luna/zi/an
- ora alarmei si ca e activata (cu alb)
- temperatura masurata de senzorul de temperatul al integratului DS3231
   Daca alarma este dezactivata, apare ora ei scris cu albastru
   Daca ora alarmei este identica cu cea a ceasului (timp de un minut, cat este identitate), pe ecram va aapre simbolul de ceas cu rosu, iar ora cu alb
daca se apasa butonul ALARM atunci sau daca alarma este dezactivata, informatia apare cu albastru.
   Modul de reglaj al orei, datei si alarmei este similar ceasului anterior, intai se apasa butonul MENU, apar clipind orele si se modifica din tastele "+" si "-", dupa care se trece la minute, nume zi, an, luna, zi, ora alarma si minute alarma, dupa cum se vede si in filmuletul ceas cu alarma si termometru pe afisaj de 1,8" cu ST7735
si in cel in engleza, adjuting clock with alarm & thermometer using DS3231 on 1.8" ST7735 display
   PS: Am adaugat si memorarea orei, minutului si starii alarmei in EEPROM-ul procesorului de pe placa Arduino (anterior, la intreruperea aliomentarii sau la resetare alarma era activa la 7:00).
Sketch-ul cu totate facilitatile este TFT_DigitalClock_RTC1e.ino.

16 comentarii:

  1. Very good Tutorials.
    I'm learning a lot with your videos
    It could program a DHT 22 humidity in this clock
    a greeting
    Manel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. yes, you can add humidity and temeprature from DHT22 (AM2302)

      Ștergere
  2. va salut, urmaresc blogul dvs si mi se pare super interesant ce faceti.
    as vrea sa fac o automatizare pentru o degivrare(dezghet) pe o terasa. ce senzor mi-ar trebui pentru a verifica atunci cand ingheata apa pe scurgere? si daca aveti vreo sugestie sau un link in acest sens mi-ar fi de mare ajutor
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze de intarziere.. un senzor Ds18B20 izolat (waterproof pe net are denumirea)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. depinde... a fost un montaj de test, trebuie refacut, vazute preturi la magazinele din Romania, etc... eu stau prost cu tmpul liber, asa ca nu prea ma mai zbat pentru intrebari aruncate aiurea... sau care arata asa, la prima vedere...

      Ștergere
  4. Witam! Fajny projekt. Jednak nie podoba mi się bardzo brzydkie obramowania z lewej strony oraz góry wyswietlacza. Jak zmodyfikować sketch aby było ok?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua! Design cool. Cu toate acestea, nu-mi plac chenarele foarte urâte din partea stângă și partea de sus a afișajului. Cum se modifică schița pentru a o face ok?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e un proiect de acum 7 ani, daca observ bine, nu am timp.sa il reiai, dst e posibil sa fie un defect al afisajului, oricum daca se pune o rama, se rezolva usor "problema"

      Ștergere
    2. l-ati reprodus si e aceeasi problema ?

      Ștergere
  6. Îmi place foarte mult proiectul.
    Din păcate, nu am putut face față acestei probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. you can add a 3D printed frame to hide that zone.. or other kind of case

      Ștergere
    2. you can print a frame like this: https://www.thingiverse.com/thing:4920374

      Ștergere
  7. Am deja o reconstrucție și e foarte drăguță. Nu mă voi deranja cu tipărirea. O sa gasesc alt proiect! Păcat că nu a fost rafinat corespunzător în etapa de realizare a acestui proiect, așa cum se poate observa în fotografiile și videoclipurile de pe YouTube.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. as I wrotte.. this is an old project (2016)... is easy to solve with a frame, but if you want.. if not... is your choise..

      Ștergere