sâmbătă, 5 octombrie 2024

Tester porti logice SAU (OR) 7432/74LS32

     Pentru proiectul la care lucrez de ceva timp, cu cablaje comandate la JLCPCB,  

adica asamblarea si punerea in functiune a unui calculator Cobra2 (Turbo Spectrum) despre care puteti citi la cobrasov.org

am avut nevoie sa verific 3 integrate 74LS32 (4 porti SAU) pentru a depista de ce anumite semnale de pe placa de Cobra2 nu sunt corecte.

   Am zis sa fac un tester cu Arduino pe o placa de breadboard sa pot testa repede, dar am realizat programul incat am modificat repede pentru 74LS86 (4 porti SAU EXCLUSIV) sar si pentru 74LS00 (4 porti SI-NU).

  In articolul 7400 Series Guide: 74HC32/74LS32 (OR gates) este o prezentare frumoasa, inclusiv tabelul de adevar

   Am gasit un breadboard, o placa Arduino Nano, niste fire, 2 leduri si 2 resistente si am asamblat un montaj de test
   Corespondenta dintre 74LS32 / 7432 si placa Arduino este urmatoarea
iar la D11 este conectat ledul rosu inseriat cu o rezistenta de 220-470Ω ir la D12 este ledul verde inseriat de asementea cu o rezistenta de aceeasi valoare.
   La alimentarea montajului, ledurile rosu si verde se aprind intermitent pentru ceva timp, apoi daca integratul este bun, ledul verde palpaie lent,
 iar daca nu este bun (cel putin o poarta defecta) ledul rosu palapie rapid, la fel si daca nu este niciun integrat conectat sau este un alt integrat (ca aici, un 7486).
   Folosind programul OR_tester_v2.ino montajul se comporta ca in filmuletele:
    In ecranul de monitorizare seriala se gasesc informatii detaliate legate de starile semnalelor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu