duminică, 22 septembrie 2024

Folosire interfata "standard" i2c cu PCF8574 pentru LCD1602 ca multiplicator de intrari/iesiri digitale

    In continuarea articolului anterior, unde PCF8574 era folosit doar ca multiplicator de iesiri (comanda un afisaj led cu 7-segmente), acum va fi folosit si pentru a avea mai multe intrari si/sau iesiri digitale.

   Am gasit mai multe materiale, doar ca am folosit biblioteca PCF8574_library pentru ca are un articol cu explicatii foarte bune: PCF8574 i2c digital I/O expander: Arduino, esp8266 and esp32, basic I/O and interrupt – Part 1

dar eu am mai folosit si informatiile de la Practical Guide to PCF8574: Adding Extra Pins for Arduino
   Ca de obicei, am verificat adresa interfetei i2c utilizand programul i2c_scanner, rezultand 0x27 (alta adresa uzuala este 0x3F)
   Primul test a fost realizat conectand P0 (RS de pe interfata) la butonul fara retinere, iar P7 (DB7 de pe interfata) la un led inseriat cu o rezistenta de 220-470Ω.

   Am facut si 2 filmulete folosind programul PCF_IO_test1.ino:
   Apoi am am adaugat al doilea buton fara retinere la P1 (RW de pe interfata) si un led cu rezistenta la P6 (PB6).

   Am realizat si cu acest montaj 2 filmulete:, in care am folosit programul modificat PCF_IO_test2.ino:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu