miercuri, 23 august 2023

Ceas NTP pe afisaj monocrom de 2,2" cu rezolutie de 128x64 (ST7567S - i2c) - 3

 

   Am observat, din nou, dupa anumite perioade de timp (de ordinul orelor sau zeci de ore) distorsionarea imaginii/informatiei pe afisaj, asa-zisele "balarii", asa ca ma decis sa schimb si la al doilea afisaj a stabilizatorului de tensiune, dupa cum prezentasem si in articolul initial, doar ca de data aceasta am pus un AM1117-3.3 in loc de XC6206 (662K)

si apoi un condensator SMD de 4,7μF pe ramura de 3,3V.

   Pentru a elimina problema contactelor imperfecte de pe breadboardd, am fost realizat un cablaj, care are si 2 comutatoare (pentru a realiza un ceas cu reglaj ora de vara/iarna, respectiv format de 12 ore sau de 24 ore).
   Schema este

   Am modificat programul pentru ceasul NTP sa am active cele 2 comutatoare, acesta  fiind acum NTPclock_12864_ST7566S_v2a.ino si am realizat niste filmulete:

    Functie de pozitia comutatorului de format ora vara /iarna, putem avea
- ora in format de 24 ore si ora de vara
- ora in format de 12 ore si ora de vara
- ora in format de 12 ore si ora de iarna
- ora in format de 24 ore si ora de iarna
   Din pacate, afisajul cu fundal negru (albastru inchis) testat primul cu cablajul a "cedat" destul de repede (cateva ore)
asa ca l-am pus pe cel cu fundal gri deschis, dar si acesta a aratat, dupa o perioada mai lunga de timp, ca alta e problema, ... ori driverul ori biblioteca grafica...
   Problema este in curs de investigare, si in functie de rezultat, o sa pun informatia aici... pana atunci, am pus un ceas cu program similar dar cu afisaj cu driver ST7920 sa functioneze langa acesta si...
- initial (ora 22:25, respetiv 10:25 PM, seara)
- dupa ceva timp (ora 5:38 dimineata)
- resetare ceas cu ST7567S, pentru remonitorizare
- dupa alt timp (ora 7:57 dimineata)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu