sâmbătă, 5 decembrie 2020

Scari luminate inteligent (2)

actualizare in 9.8.2021

   Am completat articolul Scari luminate inteligent publicat in noiembrie 2018 pentru versiunea cu Arduino.

   Schema pentru test pentru maxim 17 leduri cu 2 butoane fara retinere, functioneaza cu programul 17leds_running_2button.ino

respectiv schema ce foloseste senzori, de exemplu PIR, functioneaza cu programul 17leds_running_2sensors.ino


   Se observa ca:
- butoanele fara retinere sau senzorii dintr-un capat sunt la A4 si, respectiv, A5;
- iesirile sunt de la D1 la A3 (D1-D2-D3-D4-D5-D6-D7-D8-D9-D10-D11-D12-D13-A0-A1-A2-A3).

    Programele sunt flexibile si se pot comanda mai putin de 17 leduri, doar se modifica linia 15
dar trebuie tinut cont ca numararea incepe de la D1. 
   De exemple, daca comandati doar 5 barete, ca aveti o scara mica, comenzile baretelor (prin tranzistoare sau tranzistoare cu relee) se vor da pe iesirile D1, D2, D3, D4 si D5.

   In repaus, ledurile se aprind slab, dar daca se doreste indepartarea aceset facilitati se comenteaza liniile:
astfel

 luni. 9.8.2021
   O versiune cu fotorezistenta pentru a inhiba aprinderea slaba, in repaus, a luminilor, inclusiv jocul de lumini, pe timp de zi se poate realiza prin folosirea unei fotoresistente si a unei rezistente in schema de divizor rezistiv (vedeti articolul Using a Photocell / Analog Voltage Reading Method). Se elimina a 17-a lumina, numarul maxim fiind 16:
iar programul ce trebuie folosit este 16leds_running_2sensors_ldr.ino iar numarul maxim de scari se modifica din linia

10 comentarii:

  1. Buna ziua,

    Credeti ca exista posibilitatea introducerii unei foto rezistente in asa fel incat pe timp de zi,sistemul de iluminare al treptelor sa nu mai functioneze ?

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca mai e vteun pin liber, da... cate trepte aveti ? daca sunt multe puteti trece pe placa Arduino Mega

      Ștergere
    2. daca puneti pe A3 ca in schema de la http://nicuflorica.blogspot.com/2014/01/o-fotorezistenta-si-arduino.html (cu fotorezistenta intre +5V si A3, respectiv rezistenta de 10k de A3 la GND, puneti linia
      if (analogRead(A3) < 100) {
      // ce am.scris ca se anuleaza pentru a nu se mai aprinde ledurile slab
      }
      si modificati praful de e acum 00 pana e suficient de intuneric sa se aprinda ledurile...

      Ștergere
    3. Buna seara,

      Va multumesc pentru sfat,am sa incerc cu informatiile oferite de dvs.
      Am un necesar de 6 iesiri,pentru 6 trepte.

      Ștergere
    4. Buna ziua,

      Am urmat sugestia dvs. si articolul http://nicuflorica.blogspot.com/2014/01/o-fotorezistenta-si-arduino.html, insa nu mi-e clar cum ar trebui sa fac partea de executie din software in asa fel incat pe timp de zi sa nu mai functioneze nici o banda LED (atat veghe cat si iluminare trepte).
      M-am gandit la o varianta prin care as declara un pin ca iesire corelata cu informatia venita de la fotorezistanta iar acest pin ar comanda un releu sau un MOSFET pus pe (+) alimentare LED-uri in asa fel incat pe timp de zi,benzile LED sa nu mai aiba alimentare (Arduino va fi alimentat permanent).
      Oare ar fi o varianta buna ca rezistenta de 10K din circuitul fotorezistentei sa fie inlocuita cu un semireglabil inseriat cu o rezistenta de 3,3K - 4,7K iar din semireglabil sa avem un reglaj facil pentru sensibilitatea fotorezistentei ?

      Multumesc.

      Ștergere
    5. eu credeam ca vreti doar lumina de fundal sa fie stinsa... altfel puneti in bucla if de v-am scris-o tot ee e in loop..

      Ștergere
    6. Super,va multumesc mult.
      Am sa incerc asa si revin cu rezultatul.

      Ștergere
    7. daca nu va iese, va modific eu..

      Ștergere
    8. Buna seara,

      Daca aveti timpul necesar si amabilitatea,va rog sa ma ajutati cu modificarea sketch-ului,mie nu-mi iese.
      Imi compileaza fara erori dar se comporta haotic controllerul:
      -la lumina imi stau aprinse luminile de veghe si nu mai ia comenzi de la senzorii PIR
      -la intuneric baleiaza singur inainte si inapoi,la fel,fara a tine cont de comenzile de la senzorii PIR

      Multumesc.

      Ștergere
    9. am pus exemplul pentru 16 iesiri, 2 senzori si o fotorezistenta inseriata cu o rezistenta (detalii in articolul https://learn.adafruit.com/photocells/using-a-photocell ): https://github.com/tehniq3/lights_stairs/blob/master/16leds_running_2sensors_ldr.ino schimbati variabila din linia "int n = 16; // number of leds (max 16)" si testati... astept poze si filmulet(e)

      Ștergere