duminică, 21 octombrie 2018

Ceas matriceal cu alarma, termometru si higrometru

   Am gasit un pic de timp pentru a completa proiectul de ceas matricial cu alarma, cu partea de termometru si higrometru. Senzorul folosit de mine este AM2302 (DHT22), dar se poate folosi si versiunea mai putin precisa, DHT11.
   Schema nu difera mult fata de cea din articolul precedent:
   Pentru inceput a trebuit sa simulez modul de afisare a temperaturii si umidittii si am realizat ca nu am caractere pentru procent, semnele +, -, semnul de grad Celsius, asa ca am studiat cum sunt create cele din exemplul functional si am modificat si eu fisierul in care sunt definite. Am constata ca fisierul se numeste FontLEDClock.h si se gaseste in subdirectorul libraries din programul Arduino IDE. pentru a nu aparea probleme am creat si eu un fisier cu nume putin diferit, FontLEDClock1.h si l-am pus in acelasi subdirector.
   Am ales primele 3 litere, scrii intr-un fisier numerele in hexazecimal, corespondenta lor in binar (folosind utilitarul de la https://www.binaryhexconverter.com/hex-to-binary-converter), apoi am desenat corespondenta. Am constatat ca am caractere scrise de sus in jos, si in oglinda, sa zic asa.

   Am desenat si caracterele de aveam nevoie, am trecut numerele in binar si corecpondenta lor in hexazecimal (folosind utilitarul de la https://www.binaryhexconverter.com/binary-to-hex-converter)
   Fisierul meu are modificate doar liniile unor caractere de care nu am nevoie in mod uzual:
    Revenind la chestii utile, in prima faza am simulat umiditatea si temperatura, atat pentru valori negativ, cat si pozitive (numere intregi, fara virgula):
- umiditate dintr-o cifra:
- umiditate din 2 cifre:
- temperatura negativa din 2 cifre:
- temperatura negativa dintr-o cifra:
- temperatura pozitiva dintr-o cifra:
- temperatura din 2 cifre:

    A urmat, firesc, implementarea in programul ceasului cu alarma si reglaj, care devine mini_clock_1_3.ino, dupa cum se vede si in filmuletele:



2 comentarii:

  1. buna seara. ma puteti ajuta cu schema de la v1.4 pentru ca nu reusesc sa reglez luminozitatea din fotorezistor legat la A0 , nu stiu butonul 3 unde se leaga(la 4 este definit 1wire). În rest e ok. ceasul este super. Cu dth11 este diferenta de 5 grade în plus....am incercat 2 module... la fel fac. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. #define buton1 2
      #define buton2 3
      #define buton3 4
      #define ledalarma 8
      #define senzor 9

      Ștergere