joi, 7 iunie 2018

Cantar pentru maxim 200kg

   Fata de articolul anterior unde puteam cantari 1kg sau 5kg (functie de senzor), de data asta am testat un senzor pentru 200kg. Acest senzor mi-a fost trimis de Ruslan pentru teste, deoarece avea probleme cu implementarea lui intr-un proiect cu Arduino.
   Ca model, senzorul este 200KG Electronic Platform Scale Load Cell Pressure Balanced Cantilever Load Weight Sensor si are un pret putim mai mare de 14$.
   Acest senzor are in componenta sa tot o punte cu senzori tensiometrici, ca si fratiorii mai mici, doar ca nu mai sunt respectate culorile, asa ca m-am apucat sa masor rezistentele intre fire si le-am notat intr-un tabel:
   Am cautat pe internet informatii despre acest tip de senzor si am gasit la informati la articolul Weight Sensor (Load Cell) 0-200kg
doar ca nu sunt respectate culorile, cel putin am aflat ca pe intrarea puntii am 402ohmi, iar pe ramura celalata (iesire) 350 ohmi, cam ce masurasem si eu.
   Am incarcat exemplul de masurare a librariei Hx711 folosita si la senzorii mici si am testat cam ce banuiam eu ca ar fi configuratia corecta, pana am vazut 0,0 stabil (cu mici variatii de -0,1..+0,1) dupa indicatiile celor de pe banggoodWiring Black Power + , white Power - Red Signal + green signal -
apoi am schimbat la ambele perechi intre ele firele alb cu negru si verde cu rosu sa se respecte indicatia la plus (rosu si alb la plusuri)
    Am incercat sa apas cumva, sa inconvoi senzorul tensiometric, dar nu am reusit, asa ca am apelat la Mitel sa imi faca un cadru simplu pe care sa ma pot aseza.
    
  Am incarcat sketch-ul si am adaptat sa imi arate in kg, indicatia fiind de 90,7kg 
desi eu am 89,4kg
    Am calculat coeficientul de corectie
si am adaugat in sketch
si pe ecranul de monitorizare seriala am 89,4kg
    Programul (sketch-ul) folosit este HX711_200kg_serial.ino !!!

2 comentarii:

  1. Hi Nice

    Could you send the measurement data to thingspeak like you did to me with the bme280 sensor. It can be esp8266 or esp32.
    Thank you in advance.

    RăspundețiȘtergere