joi, 7 iulie 2016

Potentiometrul digital dublu MCP4261

   In articolul anterior am conectat un potentiometru digital simplu MCP41010 la o placa Arduino Mega, de data asta am conectat un potentiometru dublu digital MCP4261-502E/P care se comanda tot prin protocolul SPI, cursorul are 256 trepte din valoarea potentiometrului (8 biti).
   Pe net am gasit articolul Arduino - Using digital potentiometers part 2 (MCP4251), care m-a ajutat sa testez pe al meu.
   Fiind dublu, capsula este mai mare:
semnificatia pinilor fiind:
   Schema mea de test este urmatoarea:
iar sketch-ul folosit este MCP4261_mega_lcd1602_i2c_test.ino.
si am testat niste cazuri particulare:
- ambele potentiometre au cursoarele la minim:
- primul potentiometru are cursorul la minim, la doilea la maxim:
- ambele potentiometre au cursoeale (aproape) la maxim:
- primul potentiometru are cursorul la maxim, al doilea la minim:
apoi am pus sa "numere" ambele, putand aparea mici "erori":
   Am facut si 2 filmulete:
- potentiometru digital dublu MCP4261 cu Arduino Mega 
MCP4261 digital dual potentiometer with Arduino Mega
   Am facut mici modificari in sketch, devenind MCP4261_mega_lcd1602_i2c_test2.ino si, astfel, am comenzi simultane sau diferite pentriu fiecare potentiometru, dupa cum se vede in ceel 2 filmulete:
potentiometru digital dublu MCP4261 cu Arduino Mega (2)
MCP4261 digital dual potentiometer with Arduino Mega (2)

2 comentarii:

  1. Multumesc pentru articol. Incerc sa folosesc mcp4261-502e_p pentru a controla curentul de alimentare pentru o sursa step down de 700w prin inlocuirea trimpot W 102 cu potentiometrul digital , pentru incarcare baterii LifePo4, cu un ESP8266. Credeti ca poate functiona codul pe ESP8266?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu daca acest potentiometru electronuc poate lucra in acel circuit de step down... incarca programul in Arduino IDE, selecteaza o placa cu ESP8266 si compileaza.. daca mu sunt erori, merge :)))

      Ștergere