luni, 11 iulie 2016

Potentiometru MCP4261 cu variatie logaritmica (2)

   Pentru a putea vedea mai multe informatii despre potentiometrul digital dublu MCP4261-502E/P am inlocuit afisajul alfanumeric LCD1602 cu interfata i2c cu un afisaj de Nokia 5110 (cu controler PCD8544).
   Conform celor testate anterior si prezentate in articolul Afisajul folosit la telefoanele Nokia 5110/3310 si Arduino schema mea de test devine:
   Afisajul meu de Nokia 5110 (controler PVD8544) este montat pe o placuta adaptoare care are pe ea un sistem simplu de reducere a tensiunii de alimentare la cca 3V (pentru a nu conecta din greseala la 5V), rezistentele pentru a putea lucra cu nivele logice de 5V si jumperi pentru aprindere led fundal (initial schema era cu aprindere la 5V, apioi am realizat ca este la masa):
   Revenind la testele cu potentiometrul digital, am modificat sketch-ul, acesta devenind MCP4261_lin_to_log_Nokia5110_2.ino din care se vede cum variaza tensiune de la iesire fata de pozitia cursorului pe un potentiometru:
 
 
 
si am facut 2 filmulete:

apoi am adaugat si tensiunea de iesire a celuilalt potentiometru, observandu-se si mici diferente
dupa cum se vede si in cele 2 filmulete:

   Am facut mici modficari (sketch-ul devenind  MCP4261_lin_to_log_Nokia5110_2m1.ino)pentru a prezenta grafic variatia tensiunii de iesire:
dupa cum se vede si in filmuletele:
   Am facut mici schimbari sa am doar o curba:
   Pentru a fi mai clar, am trasat o variatie liniara si cea a tensiunii de la iesirea potentiometrului, facand modificari in sketc, care devine MCP4261_lin_to_log_Nokia5110_2m3.ino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu