sâmbătă, 4 martie 2023

Termometru/higrometru cu senzor GY-21 pe afisaj IPS de 1.3" cu ST7789

    Intrand in posesia unui afisaj grafic de 1,3"cu driver ST7789, am zis sa il testez, mai ales ca mi-au venit niste senzori GY-21 (unul ce sa defectat, l-am testat pe un afisaj OLED de 0,96" cum am prezentat intr-un articol precedent).

    Am reusit sa "aprind" afisajul doar cu 2 librarii
cu mentiunea ca am intercalat 4 rezistente de 2k2 (2.2kΩ) pe liniile de comanda deoarece afisajul se alimenteaza la 3,3V avand si logica la fel, iar Arduino Nano lucreaza la 5V avand si logica la fel.
   Am vrut sa am o grafica frumoasa asa ca am modificat exemplul gasit la github.com/cbm80amiga/ST7789_BME280_weather_station
asa ca schema testata de mine pentru senzorul GY-21 este

iar programul adaptat de mine este ST7789_GY21_weather_station_0.ino.
   Am modificat programul astfel ca sa am si temperatura si umiditatea cu caratere mari,

apoi la apasarea butonului sa am temperatura mare si grafic al variatiei acesteia si cu caractere mici umiditatea relativa,

la o noua apasare scurta sa am umiditatea si grafic de variatie cu temperatura mica, 

dupa care se repeta cele 3 tipuri de informatii.
   La apasare lunga de buton apar statistici de valoare medie, minima si maxima
- pentru ecranul cu ambii parametrii

- temperatura

- umiditate relativa
dar cel mai bine se vede modul de functionare in filmuletele urmatoare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu