sâmbătă, 4 februarie 2023

Termometru/higrometru cu senzor GY-21 pe afisaj OLED

     Am intrat in posesia unui senzor de temperatura si umiditate relativa a aerului numit GY-21, ce foloseste senzorul HTU21/SHT21 pentru temperatura si Si7021 pentru umiditatea reativa din aer.

   In mare, caracteristicile senzorului combinat GY-21, sunt:

- indicare umiditate relativa aer de la 0 la 100%

- precizia de masura a umiditatii relative este de ±2%, de la  5 la 95%

- indica depasirea domeniului normal de masura de -40..+125°C

- precizia de masura a temperaturii este foarte buna de ±0.6°C in domeniul de la -30°C pana la +90°C

- timp de reactie foarte bun, sub 50ms

- interfata i2c (adresa 0x40)

- compatibil cu logica de 3,3V si 5V

   Schema tipica de conectare este ca cea din articolul SHT21/HTU 21 Measure Temperature and Himidity

si prima data am verificat adresa sensorului, cu progrmul i2c_scanner
gasind-o ca fiind 0x40, deoarece afisajul are 0x3C.
    Initial, am testat programul din articolul Interface HTU21D Temperature & Humidity Sensor with ESP32 doar ca eu am folosit placa Arduino Nano (HTU21DF_OLED_0.ino)
realizand si 2 filmulete:
   Ulterior, am testat programul din articolul SHT 21/HTU 21 – Measure Temperature and Himidity with Arduino + OLED/LCD [DigitSpace.com] modificandu-l putin sa am caractere mai mari ()
 si am facut alte 2 filmultee:
    Tot cautand informatii, am gasit o imagine frumoasa, doar ca e pentru senzor DHT11, in articolul Temperature and Humidity Sensor DHT11 with arduino Tutorial – Make OLED Termometer, asa ca am modificat programul (sketch-ul), care devine GY21_OLED_1.ino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu