sâmbătă, 11 martie 2023

Ceas NTP pe afisaj grafic cu driver ILI9341 si Wemos D1 (ESP8266)

    Am achizitionat un afisaj de 2,8" (diagonala de 7,1cm) si driver ILI9341. In anul 2014 lucrasem cu un afisaj cu diagonala mai mica (2,2"= 5,6cm) si acelasi driver (ILI9341), controlandu-l cu Arduino Uno, Mega sau Due (vedeti articolele).

  De data asta, am vrut sa fac un ceas NTP care sa fie controlat de un ESP8266 (placa Wemos D1 mini), asa ca am apelat la mai multe biblioteci de pe net, dar am ajuns sa fiu multumit de rezultatele obtinute doar cu biblioteca lui Bodmer TFT_eSPI.

  Schema de conectare este foarte simpla

iar primul program mai complex, pentru a-mi usura munca pentru ceasul NTP a fost pentru un pseudoceas cu o prezentare de ceas analogic si unul digital: TFT_Clock_analog_digital_v0.ino., dupa cum se vede si in filmulele:
   Dupa aceea, am adaptat programul sa am un ces NTP real, programul devenind TFT_Clock_analog_digital_v0a.ino iar ceasul poate fi vazut in functiune in filmuletele:

    Am gasit un ceas similar, in articolul TUTORIAL 8: ESP8266 INTERNET CLOCK
caruia i-am adaptat biblioteca folosia de mine anterior, asa ca prograamul devine InternetClock_ILI9341_0.ino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu