luni, 20 martie 2023

Statie meteo pe afisaj tactil de 2.8" cu ILI9341

     Un proiect interesant, ce merita reprodus, este aceasta statie meteo ce foloseste si partea de comanda tactila, in stilul telefonului (doar ca ecranul senzorial este o generatie mai veche si nu e asta usor de folosit ca aceea a unuia de la un telefon).

   Proiectul se gaseste la github.com/ThingPulse/esp8266-weather-station-color si un kit se poate cumpara de aici !

   Multe detalii se gasesc si in articolul ESP8266 Colored Weather Station

dar si in articolul Statie meteo cu Esp8266 pe TFT 2,8 240X320 ILI9341

   Schema de conectare este foarte simpla

asa ca am facut montajul pe un bradboard.
   Dupa incarcarea programului (ce implica instalarea librariilor, necesare introducerea datelor de utilizator pentru datele meteo de la openweathermap.org)  pe ecran apare un mesaj sa calibram ecranul tactil, adica sa apasam in 2 colturi, unde apare o bulina, dua care vedem informatiile meteo si ora, in format de 24 ore
iar daca apasam pe ora, apare formatul de 12 ore
  Apasand pe mijloc, apar informatii despre sistem
prognoza pe zilele urmatoare
si apoi despre datele curente
  Am facut 2 filmuletele:
  Dupa asta am cautat niste proiecte de carcase ce se pot realiza la imprimanta 3D, si am ales 2:
TFT 2.8" ESP8266 NodeMCU Case
   A doua carcasa e mai usor de folosit, prima implica scoaterea pinilor de la afisaj.

PS: am gasit in instructiunile kit-ului si care sunt zonele de apasare pe ecran:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu