duminică, 5 februarie 2023

Ceas NTP cu cifre din 7-segmente pe 4 afisaje OLED

   Combinand ce am testat in articolele Ceas NTP pe 4 afisaje OLED si Reproducere numere si caractere din 7 segmente pe afisaj OLED, a rezultat programul NTP_clock_TCA9584A_4OLEDs_2a.ino pentru un ceas cu caractere frumoase, dupa cum se vede in filmuletele:

ceas NTP cu caractere din 7-segmente pe 4 afisaje OLED

NTP clock with 7-segment numbers on 4 OLED displays

   Am modificat programul pentru a se reinoi informatia doar pe afisajul la care se schimba cifrele. Skerch-ul este NTP_clock_TCA9584A_4OLEDs_3.ino, dar prezentarea informatiei nu difera vizibil:

ceas NTP cu caractere din 7-segmente pe 4 afisaje OLED (2)

NTP clock with 7-segment numbers on 4 OLED displays (2)

    Schema de conectare a ramas aceeasi 

PS: Din pacate, calitatea produselor din China a scazut foarte mult, cel putin, cele de pe site-urile de vanzari... unul din afisaje se stinge dupa cateva ore de functionare.. am banuit o eroare de program, asa ca am facut o "rocada" cu altul si rezultatul a fost ca acelasi afisaj sa se stinga.. l-am inlocuit cu unul gasit prin "cutii" si e ok, dar ceasul o sa-l testez mai mult timp pentru a urmari fiabilitatea componentelor.
PS2: Din pacate a cedat si senzorul GY-21 (temperatura/umiditate pe i2c) la cateva ore de functionare ... si intre timp am constatat ca ultimele achizitii: senzorii LM 35 si LM335 sunt facaturi, doar TMP36 par ok.

17.02.2023
   Am reusit sa desenez si eu schema completa a montajului
30.1.2023
    Am mai facut 2 filmulete:

29.3.2023
    Cu ceva timp in urma am primit de la zvonacfirst 2 cablaje, asa ca am transferat proiectul pe aceastea (un cablaj contine doar cele 4 afisaje, iar celalalt placa Wemos D1, expandorul TCA9548A si comutatorul ora vara/iarna.
   Ideea a fost sa introduc montajul intr-un tub trasparent, asa ca am tot cautat solutii.
   Vedeti in urmatoarele filmulete montajul in functiune:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu