sâmbătă, 11 februarie 2023

Ceas RTC pe afisaj 16x16 cu leduri adresabile

     Datorita lui Ady Sos am intrat in posesia unui afisaj 16x16 cu leduri adresabile si tot de la el, am aflat de un ceas interesant prezentat intr-un articol rusesc.

    Dupa ce am testat programul original, am adaugat 2 butoane, unul pentru reglajul orelor si unul pentru reglajul minutelor, schema mea fiind

iar programul modificat de mine este Watch16x16_1b5.ino.
    Am facut 2 filmulete:
    Deoarece am realizat ca pe exterior sunt 60 leduri, pot anima ceasul, asa ca m-am pus pe cautat si am gasit articolul Make a big ESP32 digital clock care m-a ajut mult in daptarea numerelor, deoarece trebuia sa cobir cifrele de ore cu un rand si sa ridic minutele cu unul.
   Mi-am creat si eu un fisier de calcul, pentru fiecare tip de cifra/caz: zeci re, unitati de ore, zeci de minute, unitati de minute si secunde.
   Am modificat astfel sketch-ul, acesta devenind Watch16x16_2.ino, ulterior schimband biblioteca DS3231 cu RTClib, sketch-ul modificat este Watch16x16_2a.ino.
   Am facut inca 2 filmulete:

    In functie de timpul dispnibil, o sa modific ca "inima"ceasului sa fie o placa cu ESP8266 iar ora sa fie luata de pe pe un server NTP.

12.02.2023: Pana atunci am mai facut 2 filmulete:
in care am folosit programul Watch16x16_2a.ino.

4 comentarii:

  1. Salut imi place f. mult ceea ce faci si eu am aceasta pasiune, sunt din Tg-Jiu, doresc sa fac un ceas cu matrice flexibila (8x32 leduri) si ma chinui de citeva saptamani bune, in linkul dat de tine mai sus poate ma inspira... daca afli ceva in acest sens da-mi de veste : cristi2166@yahoo.com

    iti doresc bafta si un Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, am luat si eu un afisaj 32x8 RGB (matrice flexibila), dar inca nu am apucat sa il testez... o sa pun pe lista de prioritati

      Ștergere
    2. poti incerca informatiile de la https://www.adafruit.com/product/2294

      Ștergere
    3. din pacate, dupa cateva minute de functionare, jumatate de afisaj e nefunctional.. s-au "dus" 9-10 leduri.. am comandat alt afisaj si niste leduri adresabile sa repar afisajul existent.. momentan mi s-a "taiat" de acest tip de afisaj led ..

      Ștergere