duminică, 29 ianuarie 2023

Ceas NTP pe afisaj led 16x8 cu TM1640

 

    Din intamplare, am vazut pe net un afisaj led interesant, cu o rezolutie destul de mica (16x8), cod KS0357, dar si mic ca dimensiune






   Din descrierea initiala, parea ca driverul AIP1640 este unul cu interfata i2c, asa ca am conectat corespunzator schemei
 dar la o cautare cu programul i2c_scanner nu am gasit nimic, asa ca am mai sapat pe net si am constatat ca AIP1640 este compatibil cu TM1640, care e un driver cu intrare seriala (date si ceas, adica SDA/SCL)
   Din fericire, am gasit foarte repede, o biblioteca pentru driver-e tip TP16xx, asa ca am facut 2 filmulete, in care am folosit informatiile gasite in sketch-ul din articolul producatorului si unul din librarie:
   Pentru a putea afisa acel pseudoceas, m-am inspirat de informatiile pe care pe scrisesem in articolele Pseudoceas pe 2 matrici de 8x8 leduri (16x8)
si Ceas RTC pe 2 afisaje de 8x8 leduri (16x8)
unde apelasem la calculatorul on-line de o matrice 8x8 la un sir heazecimal sau binar din articolul Online led matrix font generator with binary and hex codes for Arduino
   Din experianta enterioara, stiam ca pot realiza doar un ceas in format de 12 ore, asa ca am creat numere si caractere, pozitionandu-le ca in articolul Ks0357 Keyestudio 8x16 LED Matrix Panel
 
- cifrele 1, 2 si 2 puncte
- cifrele 3 si 4
- cifrele 5 si 6
- cifrele 7 si 8
- cifrele 9 si 0
- semnele - si plus
   Am adaptat programul de l-am gasit in articolul producatorului sa am un ceas NTP, inspirandu-ma din articolul Ceas NTP pe afisaj cu TM1637, rezultand programul (sketch-ul) TM1640_clock_v0.ino.
   Am facut 2 filmulete:
apoi am adaugat si selectarea orei de vara (DST) sau a orei de iarna prin conectarea pinului D5 la +3.3V sau masa (GND), schema devenind
iar programul rezultat fiind TM1640_clock_v1.ino
- ora vara:
- ora iarna:
dar cel mai bine se vede functionare in cele 2 filmuletele:
Ulterior am modificat cifra 5
programul devenind TM1640_clock_v1a.ino.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu