duminică, 15 ianuarie 2023

Ceas NTP pe afisaj led din 4 caractere a 14 segmente fiecare cu interfata i2c (HT16K33)

    Am intrat in posesia unor module de afisare cu led-uri ce au 4 caractere a 14 segmente fiecare (de fapt 15 cu puntele). Aceste 4 cifre sunt controlate cu integratul HT16K33 ce are interfata i2c, iar adresa implicita este 0x70.

   Schema de testare a afisajului este foarte simpla, in care am folosit o placa Wemos D1 Mini, un breadboard, cateva fire si un modul de afisare cu driver HT16K33 

Dupa cum se observa din poza, afisajul poate fi alimentat si de la 3,3V desi in fisa de catalog se recomanda doar 4,5-5,5V. In urma unor teste de lunga durata, ce vor urma, voi alege varianta corespunzatoare.
    Am verificat adresa modulului cu programul i2c_scanner gasind, cum era de asteptat, 0x70
apoi am mai conectat in paralel cu el un al doilea modul, caruia i-a facut un strap la A0 pentru a a  creste adresa cu o unitate:

si in ecranul de monitorizare seriala gasim
    Primele teste le-am facut folosit biblioteca Noiasca HT16K33 asa ca am modificat programului ceasului NTP cu afisaj OLED 
folosind schema
(programul este NTP_clock_on_HT16K33_v1.ino).
- ora vara (comutator la +3,3V)
- ora iarna (comutator la GND)
   Primele 2 filmulete rezultate sunt:
apoi am testat afisarea numelui zilei cu animatie (deplasare de la dreapta la stanga) cu ajutorului programului rescris de mine dayweek_scrolltext.ino 
    Se vede modul de prezentare in cele 2 filmulete
    Apoi am integrat modul de afisare animat la ceasul NTP cu selectie ora vara/iarna, programul devenind NTP_clock_on_HT16K33_v2.ino in care apare
- ora
- nume zi (alternativ: engleza si romana)
+

- data
- an
   Am facut si 2 filmulete:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu