sâmbătă, 15 februarie 2020

Pseudoceas pe 2 matrici de 8x8 leduri (16x8)

    Pana acum am realizat ceasuri cu 4 sau 6 module din matrici de 8x8 leduri cu driver-e MAX7219, dar am zis sa fac si cu 2 matrici, cum am vazut la niste kit-uri din China.
   Am cautat pe internet si nu am gasit pentru modelul acela de se fixeaza in continuare, unul in celalalt, ci doar pentru cele cu pini paraleli, dupa cum se vede in articolele:
Arduino Cheap Minimal Parts Digital Clock
Digital and Binary Clock With Two LED Matrix and RTC
  Dupa ce am incarcat programul din primul articol, ce folosesti libraria LedControl, am observat ca textul este rotit la 90 grade, dupa cum era de asteptat, asa ca am incercat sa fac mici schimbari, dar nu am reusit decat regenerand cifrele din nou, folosindu-ma de articolul Online led matrix font generator with binary and hex codes for Arduino, doar ca a trebuit sa fac fiecare cifra sau grup de cifre de la 1 la 12 pentru ore, cu secunde si fara, apoi cele 60 de numere (00-59) pentru minute. Cifrele le-am facut maxim posibile cu inaltime de 8 si latime de 3 pentru ca mai trebuie spatiu (deci 8x4 fiecare), trebuind generate in oglinda, pentru a nu ma chinui in soft, cu aceasta ocazie mi-am testat si abilitatile de "a vedea in oglinda".
   Vedeti un exemplu in care este numarul 13 cu 2 puncte:
si minutele 20 si 47
   Programul folosit este pseudoclock.ino si cu el incarcatat facut 2 filmulete:
pseudoceas pe 2 matrici de 8x8 leduri
pseudoclock on two 8x8 led matrix
   Schema de conectare este simpla, dupa cum se poate observa si din mentiunile din program:
adica ca in articolul How to use a MAX7219 LED dot matrix with an Arduino
   Urmeaza a face un ceas real, cu modul RTC cu DS3231 (sau cu mai imprecisul DS1307), o alta varianta ar fi cu o placa cu ESP8266 ce se conecteazala un server NTP.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu